2018-10-27 Appen drar batteri

Har prövat appen under den gångna veckan. Allt verkar bra utom att appen drar otroligt mycket batteri från mobilen. Finns det något att göra åt detta?

2018-10-28

Beror på hur man vill/behöver använda den enligt min erfarenhet. Jag loggar ur mellan varven som jag inte aktivt tittar på den. Om jag inte vill det, ex.vis för att jaktkamraterna ska se vad jag är hela tiden, verkar den heller inte dra så mycket om man inte tittar mycket själv utan låter mobilens skärmsläckare slå till.

Det sägs också att om man har funktionen “avståndscirklar” inaktiverad så drar den mindre. Flera i mitt jaktlag (även jag) har köpt en powerbank för några hundralappar så mobilen kan laddas i skogen eftersom det blir mycket “pillande” när man sitter på pass.

2018-11-11

Hej,

Senaste versionen av iOS (iPhone) appen har vi optimera batterianvändningen samtidigt som vi ritar noggrannare spår efter jägare. Prova gärna 6.1 och återkoppla om ni tycker batteritiden blivit bättre. Vi kommer med uppdateringar för Android med, har dock inget satt datum för det ännu.

Med vänlig hälsning,
Emil

Show 1 to 3