2015-08-17 Sticky: [Android] Samlingstråd för appen

Hej. Försöker gå in på appen men den stoppas hela tiden.
Har ominstallerat men funkar inte ändå.Har funkat klanderfritt hela tiden som jag haft den men inte nu.???

Kan inte få fram mina kartor, kommer bara fram till nyhetsflödet och kommer inte nån annanstans ???

Tacksam för svar.

Edited 2015-11-16
2015-08-18

Du bör ha en kartsymbol uppe till vänster. Tryck på den. Om inte så är det något konstigt eftersom minst ett av dina jaktlag har Easyhunt+. Om det är så att det inte finns någon kartsymbol där så skicka gärna en skärmbild till [email protected]

2015-08-19

Har samma problem i både android och iPhone. Endast nyhetsflödet tillgängligt.

2015-08-19

Jodå det finns en symbol som ser ut som ett spår på en vit bakgrund, och när man trycker där så stoppas easyhunt. ??

2015-08-19

Robert: Om något av ens jaktlag har Easyhunt+ så ska kartan synas i appen som en symbol uppe till vänster. Man ser om ens jaktlag har Easyhunt+ under “Konto”. Om något av ens jaktlag säkert har Easyhunt+ och man inte ser en kartsymbol uppe till vänster så maila [email protected] (det har hittills aldrig hänt, men jag kan ju inte veta säkert)

Tommy: Då har vi en bug. Kolla att du har uppdaterat till senaste version. Jag tror problemet är löst.

Om inte så kan du maila

  • Version på Android
  • Telefonmodell
  • Version på Easyhunt-appen

till [email protected] så fixar vi det.

2015-10-08

Hej!

Kommer det komma någon ny appversion innan helgen, med visning av hundspår framför allt? Eller finns det redan i senaste versionen 5.0.4?

2015-10-09

Ja, vi släpper en version för Android som ska klara spår. Jag tror vi släpper den idag. Kolla imorgon.

2015-10-09

Tummen upp för det! Tack för svar!

2015-10-10

Jag provkörde android appen en sväng idag och allt fungerar bra med spår osv. Kanon att man nu öven kan välja vilken bakgrundskarta man vill ha så man slipper att den laddar ner setelitkarta i onödan.

DOCK! Kvalitén på ens egenuppladdade karta blir väldigt dålig! Man kan zooma och då är den lite bättre, men det är ändå så pass dålig i den zoomning som man ofta kör på för att de vad som händer att det knappt syns.

Bifogar bilder där ni kan se skillnaden mellan iPhone appen och Android appen på vår egen karta.

//Emil

2015-10-11

Vi kollar på det.

2015-10-12

Vilken karta väljer man för att bara den egenuppladdade ska visas?

2015-10-14

Om du laddat upp med jpg/jgw så ska kartan alltid synas. Om du laddat upp den och passat in manuellt så måsta man göra som det står i det senaste nyhetsbrevet.

Man jag fattar inte vad du menar med “Vilken karta”. Det finns ju bara en bakgrundskarta nu för tiden. Åtminstone i iPhone. Kommer inte ihåg hur det ser ut i Android.

2015-10-14

Har inte heller android själv så lite svårt att beskriva. Men tänker på det Emil skrev ovan den 10/10 "Kanon att man nu öven kan välja vilken bakgrundskarta man vill ha så man slipper att den laddar ner setelitkarta i onödan."

Tänker på om alternativen vanlig/hybrid/terräng i android spelar någon roll för om egenuppladdad kontra satellitkartan visas?

2015-10-14

Det ska inte spela någon roll, men jag har ingen Android-mobil här så jag kan inte svära på att det är så.

2016-11-12

När kommer uppdateringen till Android? känns som att vi ligger långt efter iPhone. ...

2016-11-12

Hej Mikael,

Vi har fått en beta/testversion av uppdaterad Android-app. Den innehåller bl.a. terrängkartan. Men p.g.a kvalitetsbrister så kommer den inte förrän nästa vecka (en del buggar som måste korrigeras).

MVH Ante

2016-12-06

Är det nära med ny version av Android appen? Kan man flytta passen med nya versionen?

2016-12-08

Hej Henrik,

Jo, det är nära. Ja, flytt av pass kommer med.

Med vänlig hälsning, Emil

2016-12-26

Hej jag som Android användare kan ej växla mellan olika jaktområden/jaktlag i Easyhunt appen, har jag valt ett jaktområde/jaktlag kan jag ej välja det andra som jag vet att iphoneanvändare kan. Har provat ominstallera, senaste uppdatering osv. Fungerar ändå inte.

Snälla fixa detta så blir jag grymt glad och nöjd med Easyhunt som jaktApp. Tack på förhand! /Andreas

Telefon: Galaxy s7 edge med senaste Android os.

2016-12-26

Hej Andreas. Vi har inte support på forumet längre. Det blir för ostrukturerat för oss och svårt att följa upp. Du klicka på “Support” istället.

MVH
Johan

2016-12-26

Hej Andreas. Vi har inte support på forumet längre. Det blir för ostrukturerat för oss och svårt att följa upp. Du klicka på “Support” istället.

MVH
Johan

Show 1 to 21