2015-09-30 [iPhone+Android] Zooma till jaktområdet direkt när man startat appen

Går det att justera så att man ser sitt jaktlags karta direkt när jag loggar in i appen? Nu när jag startar den är det en vy från grönland till södra polen. Lite jobbigt att behöva knipa med fingrarna sju gånger tills man kommer in på “lokal” nivå.

Telefon Samsung S6
Android 5.1.1
Easyhunt v5.0.4
Jaktlag Knohults Älgjaktslag

Tusen tack!

Edited 2015-11-16
2015-09-30

Hej Pontus,

Om man märkt ut ett “jaktområde” med gränser i kartan så kan man sedan i appen välja att gå direkt till det namngivna jaktområdet. Så ett alternativ är alltså att du ramar in er jaktmark som ett jaktområde i kartfunktionen på webben och döper det till tex “jaktmarken”. När man sen öppnar appen så väljer man jaktområde “jaktmarken” så zoomas man dit automatiskt. Det är nog den enda metoden att lösa detta i dagsläget.

Dock vore det önskvärt att man inte behövde göra detta val i appen varje gång tycker jag. Det jaktområde man senast klickat i borde hänga kvar som förval även till nästa gång man öppnar appen.

2015-10-02

Att hitta sig själv är ju enkelt genom att klicka på “GPS-symbolen” uppe i högra hörnet av kartan men det hjälper bara när du är på eller i anslutning till jaktområdet eftersom appen zoomar in på din nuvarande position.

2015-10-02

Stämmer Leif, dock kan det ju ta lite tid ibland innan GPSen fixerat sig.

Edited 2015-11-16
2015-10-03

Vi ska fixa så att kartan zoomar in kring sin egen position. Det funkar i iPhone men ännu inte i Android. Tills dess får man göra som Ante skriver om man inte är på marken, annars som Leif skriver.

2015-10-03

Kanon, tack för hjälpen. Grymt bra med snabb support!

Show 1 to 6