2015-11-26 Skillnad mellan Mobilen och datorn.

Om man skickar ett mail till vissa i jaktlaget ex 3 av 25 så kommer ett mail till dom 3. Men alla får ett meddelande eller vad man skall kalla det i sina mobiler och då kan dom inte se att det bara skulle gå till 3 st. Då tror dom att det som står gäller dom själva eftersom dom inte ser att det bara gäller 3st. Detta är ett problem då man bara vill nå ett visst antal och bestämda medlemmar. Det är svårt för en del att se skillnaden på mail och ett vanligt meddelande att det hänt något på hemsidan eller forum.

HGW

2015-11-26

Hej Hans Göran,

När du skickar dessa mail, har du då rutan “visa i forum” ibockad? I så fall så kan du testa att bocka ur den, så skapas inget foruminlägg (vilket jag gissar är det som de övriga personerna ser?).

Återkoppla är du snäll,

MVH Ante

2016-01-04

Jag har några kommentarer angående skillnaden mellan dator och app i mobilen (har Iphone)
Appen känns på många sätt inte sägande. Det är så få funktioner som kan kan använda i den.
Kalender och forum är två mycket viktiga funktioner som jag gärna skulle vilja se.
Har hör detta av många andra som använder sig av Easyhunt. Mobilen har blivit ett enormt viktigt redskap så jag tror på att utveckla appen.
Har även använt mig av WeHunt en del och tycker om att man kan köpa göra sina egna kartor där, kanske är det något som skulle kunna utvecklas i Easyhunt också?

2016-01-04

Hej Sigvard,

Tack för synpunkterna.

Appen är något avskalad ja. Tanken är att den främst ska vara ett redskap under pågående jakt, med vissa utvidgade funktioner såsom MinSida. Den kommer nog aldrig att bli komplett i förhållande till hemsidan, men viktiga funktioner kommer att inkluderas allt eftersom. Vi får se hur det blir med kalender och forum. Just nu ligger all prio på att förbättra kvaliteten på nuvarande funktioner.

I nuläget finns inga planer på att man ska kunna köpa kartor via Easyhunt. Däremot finns planer på att inkludera terrängkartan som valbar kartbakgrund över hela Sverige.

Om man som jaktlag eller för den delen enskild användare funderar på att köpa en vass lantmäterikarta är vårt tips att vända sig direkt till Lantmäteriet. Kanske inte det mest användarvänliga, och inte heller något som ger några intäkter till Easyhunt, men klart billigast för den enskilde och tiofaldigt billigare än vad det kostar tex i WeHunt-appen.

Vi får se hur det går med terränkartan och sedan utvärdera om det finns något behov att utveckla kartbiten ytterligare.

MVH Ante

2016-01-06

Jag testat detta att bocka av forum. Det gick bra en gång av två. Det första försöket kom inte fram alls. Det andra gick bra. Då vet jag hur jag skall göra framöver. Tack HGW

Show 1 to 5