2015-12-30 [Dog Tracker] Batteritid

Jag startade min dogtracker i måndags förmiddag och släppte sedan hunden. Vid halv tio på kvällen så var blev trackern på samma ställe hela tiden. Trodde först att den ramlat ur ryggfickan. När Dc40 halsbandets batteri tog slut vid 00:10 så åkte jag hem. Hunden kom tillbaka 08:30 dagen efter med trackern kvar i ryggfickan. Har suttit idag och efter många omstarter lyckas få den att visa nuvarande plats igen. Är det något känt fel på fjolårets tracker?
/Kenneth

Edited 2016-01-03
2015-12-30

Hej Kenneth!

Vad skönt att hunden kom tillbaka.

Det är inget fel som oss veterligen är kopplat till version 1. Däremot har vissa användare rapporterat samma sak som du (även med v2).

Så länge det finns batteri och refillsaldo i pejlen brukar själva trackern aldrig strula egentligen. Antar att du inte hade något sådant “fel” eftersom det började fungera dagen efter igen?

Mer troligt är att det har med appens mjukvara att göra. Vi håller på att följa upp de felrapporter som kommit såhär långt. Jag ska försöka titta i våra serverdata för att se om din dog Tracker hade kontakt med servern eller ej över natten. Återkommer.

Med vänlig hälsning,
Ante

2015-12-31

Tack för snabbt svar Ante. Trackern var ny laddad och saldot är nu 204,03 kr
Så det kan inte bero på det.
Kenneth

2015-12-31

Hej Kenneth,

Det verkar trots allt som att din Tracker fått slut på batteri vid kl 21:38. Det innebär att batteritiden var c:a 14 timmar i aktivt läge. Det stämmer överrens med mina iakttagelser att pejlen drar mellan 5 till 10 % batteri/timme beroende på mottagningsförhållanden.

Vi håller tillsammans med underleverantören på att utveckla en rescue-mode funktion för pejlen som innebär att den ska börja sända position mer sällan när den börjar få låg batterinivå, för att räcka längre och undvika dylika situationer.

Svarar dig även mer utförligt via mail.

MVH Ante

Show 1 to 4