Hej Johan!
Vad jag menar med stående/liggande är just den funktionen som finns på beställningssidan, där man utifrån ex. hela kartbilden kan välja vilket utsnitt man vill ha genom att lägga markeringsrutan precis över den önskade såten och där även kan bestämma om det skall vara stående eller liggande. Zoomningen för att passa en A4 blir ju då beroende av vad jag bestämt med markeringsrutan.
Beroende på områdenas geografiska utseende, jaktmarken består ju av många såtar, så är det nödvändigt att kunna göra detta val för att få med det man önskar. Sen måste utskriften även kunna fylla hela A4:arket och inte bara den övre halvan. Jag använder just nu Firefox 19.0.2.
Var även in i i Google Chrome och testade hur det ser ut där, och inte heller där gick det att få en utskrift som utnyttjade hela A4:arket. Dessutom svårt att ställa in det man vill se och det var ju även som du säger stegvis, vore bättre steglöst eller i alla fall med mindre steg. Även här hade funktionen som jag efterlyser varit bättre.
Hej Johan!
Vad jag menar med stående/liggande är just den funktionen som finns på beställningssidan, där man utifrån ex. hela kartbilden kan välja vilket utsnitt man vill ha genom att lägga markeringsrutan precis över den önskade såten och där även kan bestämma om det skall vara stående eller liggande.
Zoomningen för att passa en A4 blir ju då beroende av vad jag bestämt med markeringsrutan.
Beroende på områdenas geografiska utseende, jaktmarken består ju av många såtar, så är det nödvändigt att kunna göra detta val för att få med det man önskar. Sen måste utskriften även kunna fylla hela A4:arket och inte bara den övre halvan. Jag använder just nu Firefox 19.0.2.
Var även in i i Google Chrome och testade hur det ser ut där, och inte heller där gick det att få en utskrift som utnyttjade hela A4:arket. Dessutom svårt att ställa in det man vill se och det var ju även som du säger stegvis, vore bättre steglöst eller i alla fall med mindre steg. Även här hade funktionen som jag efterlyser varit bättre.
|