2013-03-22 Webläsare

Har uppdaterat webläsare till explorer 10. När man klickar på kartan får jag inte upp den utan jag måste använda redigeringsidan för att se kartan. Har även firefox där fungerar det. Krut borde fungera i Explorer då dom flesta använder den. I Explorer 10 är även färgerna ändrade på passen på kartan, man kan även välja röd passmarkering som inte finns i firefox. Vi har precis startat med krut och jag tycker att programet är ostabilt.Är det något ni jobbar på? Kan man skriva ut färdig karta utan att köpa tilläggstjänsten?

2013-03-22

Hej
Explorer 10: Inte många har denna ännu så vi har inte fått in så mycket Explorer 10-specifika buggar från användarna ännu. Vi testar såklart själva och även i Explorer 10, men kan inte fånga upp allt i alla webläsare.
Självklart ska det funka i Explorer 10 men det kanske är lite sämre just nu. Chrome och Firefox funkar bäst. Explorer 9 är också bra.

Man ska kunna välja RÖD, GRÖN, BLÅ, GUL, SVART för både markpass, torn och text.

Jag felanmäler de buggar du hittade i Explorer 10.

Man kan bara redigera kartan när man är plusmedlem. Om man sedan inte vill betala mer så finns kartan kvar och du kan skriva ut den.

Ja, vi jobbar på detta. Se: http://krut.se/forum/show/10264484/vi-jobbar-pa-med-alla-rapporterade-problem-men-det-tar-tid

Johan, Krut

Edited 2013-03-22
2013-03-25

Hej
Vi är plusmedlem. Om man är administratör borde inte bara den personen kunna ändra på passens placering, som det är nu så kan hela laget det och det blir kaos när dom är inne och fingrar. Sen vill jag veta hur man kan skriva ut kartan från programet till A4. Den röda passfärgen är röd i Explorer 10 och orange i Firefox

2013-03-29

Angående rättigheter. Det ska vara så här:

Kan ändra allt (administratör)
Kan ändra texter och karta (redaktör)
Vanlig användare
Gäst

För tillfället kan även vanliga användare ändra i kartan men senast efter 20 april så kommer bara redaktörer och administratörer kunna göra det.

Vad gäller utskrift till A4 så får jag återkomma senare. Idag är det svårt. Se även denna tråd: http://krut.se/forum/show/10249336/egen-utskrift-av-kartor

Edited 2013-03-29

Show 1 to 4