2010-12-29 Menyn "Marken - Viltvård - Åtel"

Under menyn Marken finns ett antal flikar bl a åtel och viltvård. Jag förstår inte riktigt tanken med fliken viltvård? Jag skulle hellre än som nu att man bara kan skriva en text där ha det som under fliken åtel där man kan skapa händelser/ rapporter.

Då kan mina gubbar när de vart ute och fyllt på t ex foderhäckarna skriva in det här istället för att som vi gör nu skapa en jaktrapport. Blir en massa onödiga rapporter under jaktrapporter. Går detta att förändra?

Om möjligt skulle jag även vilja ha möjlighet att lägga upp flera åtlar och att man under varje åtel kan skriva in händelser precis som man gör nu. Blir då lättare att följa aktiviteten på respektive åtelplats.

Hur går det med den utlovade uppdateringen i fliken dokument & filer med möjligheten att skapa mappar mm?

Tack för en mycket bra hemsida!

Mvh
Henrik
Karlsborg

2011-01-04

Hej Henrik,

Tack för mycket bra synpunkter.

Viltvård. Du har helt rätt. Visst borde man kunna skriva i rapporter om att man fyllt på foder etc. Vi lägger det till listan. Tills vidare kan ni om ni vill använda fliken “Viltvård” i alla fall, men då får man gå in och ändra texten. Alla som har rättigheten administratör eller redaktör kan ändra i texten.

Åtel. Jo, jag förstår att det vore bra med fler åtlar för vissa jaktlag. Vi har detta i vår lista men med låg prioritet. Tills vidare kan ni under “händelse” skriva till exempel “A påfyllning”, “B åtelkamerabilder” eller “C vakjakt” där A, B och C är era olika åtlar.

Mappar för filer. Det är utlovat och har prioritet.

Dock är det så att vår utvecklare Joel är på långresa och återkommer först i slutet av mars. Efter det så kommer han att jobba heltid med att utveckla sidan vidare. Till sommaren kommer det en del nyheter.

Johan Ulfström
MittJaktlag.se

Show 1 to 2