2013-06-18 Jaktrapport

Är det bara jag eller fattas Vildsvin galt och vildsvin årsgris i listan, dom har funnits där innan??

2013-06-19

Har samma problem, felanmälde 17/6, inte hört ngt.

Peter

ps. Tyvärr förstör detta även bakåt, skyttarnas namn står kvar men man vet inte vad som skjutits. Dags att ladda tillbaka en backup?

2013-06-19

Fälthare och skogshare saknas också.

2013-06-19

Va ända in i “censur” är det som pågår??????????
Jag la in jaktrapport i går och där var det bl.a. att vi hade observerat 5st grävlingar.

I dag står det att vi har observerat 5st. badger.european, vad ända in i “pip” är det???

Hur länge är det meningen att ni ska hålla på att ändra på denna sida, detta har nu pågått en längre tid.

Ni ska kanske börja mindre uppdateringar och kan då rätta till buggarna snabbare.

Flitig och irriterad användare.

2013-06-21

Hej. Nu funkar det igen.

För den intresserade: Ingen data hade försvunnit men två servrar hade problem med kommunikationen med varandra. Ibland kommer sådana saker tyvärr att hända eftersom sidan utvecklas hela tiden. Vi ska försöka bli snabbare när det händer och försöka åtgärda orsakerna.

Johan
Krut

2013-06-24

Nu ser det lite bättre ut men Vildsvin-Galt fattas fortfarande i listan under vilt i jaktrapporten.

2013-06-25

Saknar också allternativen fallvilt och trafikdödad. Allt är ju inte skjutet eller observerat.

2013-07-03

Ja, jag ser nu att Vildsvin – Galt saknas. Den ligger i databasen men visas inte. Vi försöker rätta detta i veckan.

Mvh
/Marcus

2013-07-03

Kan ni uppdatera så att det går att välja skjutet, observerat, fallvillt och trafikdödat också?

2013-07-04

Vi har tyvärr bara kategorierna skjutet och observerat vilt idag. Vi skriver upp det på önskelistan, men det lär dröja länge innan vi kan visa det. Listan är lång...

Johan, Krut

2013-08-21

En viktig detalj som jag hoppas kommer är statistik: skjutet per jägare och djurslag..så alla kan se hur många vilt var och en skjutit eftersom jaktåret går. Ex Pelle dovhjort 4, vildsvin 3 Janne Älg 1
Man registrerar ju skytt under jaktrapporten så det borde kunna göras en ny rapport på det?

2013-08-22

Hej. Vi klurade på detta när vi gjorde statistiken. Jag tycker själv att det vore lite kul att se antal vilt per jägare, men å andra sidan kanske många jägare tolkar det som en “tävling” och att det uppmuntrar till att ta skott man inte borde ta. Därför valde vi den fega vägen och tog inte fram denna statistik. Folk tänker ju olika och vi vill vara kompis med alla..

Det som jag faktiskt tycker är intressantare är “Skjutet per dag och person” Alltså man delar antal fällda vilt på en mark med antal jaktdagar för alla i jaktlaget. Alltså: Om man skjuter 7 rådjur på 10 jakter där 10 jägare är med varje gång så blir siffran 0,07. Det vore intressant att se hur den siffran utvecklas under åren. Om den sjunker ska man kanske förbättra viltvården eller jaga mindre.

Vad tycker ni andra?

Johan
Krut

Edited 2013-08-22
2013-09-23

Personligen vill jag se ex hur många rävar som skjutits totalt på jaktåret och vad respektive jägare skjutit. Se svar i annan tråd.

Edited 2013-09-23

Show 1 to 13