2013-06-26 Nya medlemmar, trots att de inte är inbjudna

Undrar hur det kan komma sig att jaktlaget fått medlemmar som inte blivit inbjudna av mig som admin eller min redaktör? Visserligen ska de vara med, men jag undrar hur det gått till!? Kan man själv välja jaktlag eller så när man registrerar sig på sidan?
Tack på förhand!

2013-07-03

Nej, det är inte möjligt men om du drar ett mail till [email protected] med deras uppgifter så ska jag försöka spåra vad som har hänt.

Vänliga hälsningar
/Marcus

2013-09-24

Det visade sig att medlemmarna gått in via länken i inbjudansmailet som en annan medlem vidarebefodrat till dem. Jag trodde det var begränsning på en medlem per länk, att den var unik och skulle bli värdelös om den skickas vidare. Men tydligen icke!

2013-09-25

Jag felanmäler detta.

Johan
Krut

2013-09-26

Hej alla jaktkamrater, som har ett gammalt och genuint kompisgäng som jagat ihop i många decennier, som byggt massor med torn och stegar tillsammans då vi var unga och starka. Som växt upp tillsammans, bildat familj och fått barn där en del visat intresse för jakt & fiske men där en del (nu senare majoriteten) är helt ointresserade .

Det är inte barnen som är problemet för oss som haft jakten i 40 år! Utan problemet är när vi tagit in nya unga (35+) jägare i jaktlaget så har de en annan jakt-mentalitet än vad vi har. När det är jakt i de skånska vassarna så ska det dräpas så mycket vildsvin som det bara går. Med “mördarhundar” såsom öst-sibiriska laikor, tyska jaktterrier eller äldre högbente vorsters så blir jakten istället en hundjakt på smågrisar i första hand där hundarna själva jagar tyst och för att själva döda bytet. Hundförarna lyssnar gärna på sina hundar när dessa ställer frustrerade grismammor som skyddar de kvarvarande levande ungarna.
Då träder Machohundföraren “jägaren” in och rusar mot sina mördarhundar för att själv få skjuta den gris som hundarna ställt. Totalt kaos inträder och hela jakten är förstörd för jaktlaget eftersom helt fel djur har dödats av helt fel människor (hundförarna och deras “killerdogs” som de kallas).
Tre randiga kultingar och två 70 kg:s suggor dödades av dessa mördarhundar inom loppet av en halvtimme! Hur många som var kvar skadade eller utan mamma vet ingen, särskilt inte hundförarna!
Detta är en skam! Så är inte etisk jakt! Låt för djävulen djuren få ha en chans att komma undan, vi kan ta dem sen, eller bara lyfta på hatten och gratulera till att vi kanske möts igen en gång. Eller kanske aldrig, men det är bra så också.

Skånejägare utanför Lund.

2013-10-02

Fel tråd och kanske rentav helt fel forum svenbertil!?

Show 1 to 6