2011-01-30 Jakttips: "Vapenryggsäck" billig, multi-funktionell och enkel!

Jakt och natur är mitt största intresse. Men det är med dubble känslor jag jag åser den pryl -hets som finns kring dessa intresseområden (så väl som kring alla andra hobbies i dag). Visst lyfter funktionella hjälpmedel och prylar upplevelsen av naturen, och få saker är så roliga som att botanisera i affärer och kataloger med saker lämpade för just det som jag gillar bäst! Men måste man verkligen ha så mycket grejor, och måste man alltid köpa nytt..? Mitt jakttips är att göra det enkelt för sig och använda det man redan har! Här är mitt senaste exempel:

I vinter har jag jagat mycket på skidor, främst för rävlock och toppfågeljakt. Många gånger har jag svurit över bössan som alltid verkar vara i vägen och hänga och slänga, oavsett om man har den på ryggen eller på bröstet. Slår i stavar och skramlar gör dem också. En gång skidade jag omkull i en utförslöpa och slog nästan sönder både bössa och kikare.

När jag kom tillbaka till bilen och la ner bössan i sitt fodral föll mina ögon på stolryggsäcken som låg i bagaget och skräpade från höstens hundjakter. Ahha, där har vi det! Genom att ta av ryggsäckens axelremmar och snillrikt fästa dem på vapenfodralets bredsida blev två prylar jag redan hade till den optimala lösningen på problemet! Vapnet sitter platt och fint mitt på ryggen utan att skramla eller slänga. Fodralet skyddar både vapen och kikare från vurpor och oväder. När jag kommer fram till rävpasset och bössan tas ur, blir fodralet även ett vattenavvisande och värmande sittunderlag! Multi-funktionellt, billigt, enkelt –och jakten på skidor blir ännu roligare!

Enjoy!
Andreas

Show 1 to 1