Nackdel med hackad fisk är att räven snabbt kan ta fisk och sticka i skydd och är man inte snabb så kan man missa tillfället något som lätt händer om han dyker upp kl 03 eller under dagen när man är på jobbet.
Av en tillfällighet så kom jag på lösningen när fiskrenset som jag får från den lokala fiskhandlaren inte hann tina i hinken utan hamnade som en 10kg tung klump på åteln. Detta gjorde att räven vid besök inte kunde bära iväg det utan tvingade tillbringa 5 – 10 min på åteln samt att klumpen kan vara kvar i veckor trots plusgrader. Ett annat plus är att klumpen är lättare att se/hitta i snö och månljus/mörker.
//J
Nackdel med hackad fisk är att räven snabbt kan ta fisk och sticka i skydd och är man inte snabb så kan man missa tillfället något som lätt händer om han dyker upp kl 03 eller under dagen när man är på jobbet.
Av en tillfällighet så kom jag på lösningen när fiskrenset som jag får från den lokala fiskhandlaren inte hann tina i hinken utan hamnade som en 10kg tung klump på åteln.
Detta gjorde att räven vid besök inte kunde bära iväg det utan tvingade tillbringa 5 - 10 min på åteln samt att klumpen kan vara kvar i veckor trots plusgrader. Ett annat plus är att klumpen är lättare att se/hitta i snö och månljus/mörker.
//J
|