2011-02-05 Ljuddämpare

Hej!

Funderar på att skaffa en ljuddämpare till min Blaser R93 9,3x62.

Är det någon som har någon erfarenhet/åsikter om vilken som fungerar bäst.

Jag jagar mest älg och då står jag på post.

MvH // Majk

2011-02-07

Jg har beställt 1 ljuddämpare av Rcc ab,finns på nätet bra pris på både dämpare(T41) och jobb på pipan flyttar även de öppna riktmedlen !
Mvh Patrik

2011-02-14

Hej, jag beställde min (Stalon compact) från kronjakt.se, jag är riktigt nöjd med den.
Janne som jobbar där är duktig när det gäller val av dämpare, slå honom en signal.

/Fredrik

2011-04-26

Hej Majk. Jag sitter också i tankar om att skaffa en ljuddämpare. När jag frågat runt lite grann så har jag iaf kommit fram till att kolla upp hur lättskött dämparen är. Flera varianter visar sig svåra att få isär efter att man skjutit ett större antal skott utan rengöring. Sedan vill jag att du funderar på varför du skaffar ljuddämpare. Den tar bort mynningsflamma, rekyl och knallen från skottet. Det är omöjligt att ta bort knallen som uppstår av bogvågen runt kulan när den far fram i överljudsfart. A-TEC Maximum tror jag kommer att bli mitt val om jag kommer att köpa dämpare. Den är lätt och förhållandevis kort och kommer att främst få ta bort rekyl och mynningsflamma vid vakjakt. Hittills får mina Peltor SportTac göra jobbet map knallen. Har någon dålig erfarenhet av A-TEC Maximum så vore jag tacksam för att få ta del av vad om inte funkat.

2011-04-26

Varför inte denna?
Se bif. PDF.

2011-04-28

Tack Mona för informationen.
Har du denna själv eller skaffat erfarenhet av denna på annat sätt?
Vore intressant att höra dina åsikter.

/Stefan

2011-07-01

Fundera över materialet och hur länge du vill den ska hålla. Aludämpare är lätta och billigare o håller kortare tid, skramlar mer.

Personligen tycker jag ase utra är bäst. lättskötta och exremt hållbara. lite tyngre men kommer att funka i alla väder och länge. Peng per skott är överlägsen. Men alla därmpare är bättren än ingen alls.

Show 1 to 7