2013-08-20 Har redan områdesgränser som spår i GPSen (gdb-format) Går det att ladda till kartan?

Som sagt, har redan gjort jobbet att rita in våra områdesgränser för att ladda upp till min GPS (Garmin Astro). De finns alltså redan i samma format som Garmins"hundspår" och finns sparade sparade som gdb-fil.

Går det att ladda upp andra spår kartan via hundspårsfunktionen eller på annat sätt?

Har försökt genom hundspårsfunktionen och spåren läses in men jag ser inget på kartan.

2013-08-22

Hej Joakim. Jag fattar faktiskt inte frågan: "Går det att ladda upp andra spår kartan via hundspårsfunktionen eller på annat sätt?"

Kan du förtydliga tack?

Johan
Krut

2013-08-26

Hej!
Ska försöka. Om jag tar GPSen och går en tur så kan jag sedan spara turen som ett “spår” och föra över till datorn. Kan tex följa och spara ner en stig som inte finns på kartan. Filen innehåller en räcka positioner precis som ett “hundspår”. Jag kan också skapa ett “spår” på datorn med extern programmvara (Basecamp) och det är det som jag har gjort för våra områdesgränser.

Som jag fattar det har spåren jag skapar på datorn eller när jag själv går med GPSen samma format som ett “hundspår” och sparas i samma filtyp. Frågan är om de kan läsas in till kartan med funktionen som finns för att ladda upp hundspår?

Annars är det ett önskemål att ni öppnar upp funktionen för att kunna ladda och visa andra spår. Vitsen är att man kan ha allt uppdaterat på datorn, områdesgränser, stigar, etc.

2013-08-27

Hej Joakim

Nu fattar jag. Vi har gjort en enkel lösning för det viktigaste behovet och det är att ladda upp pass. Det enda du kan göra i dagsläget är att lägga ut pass i en annan färg på alla ställen där markgränsen/stigen viker av. Det ska funka så att Garmins färger på pass följer med (hör av dig om det inte funkar). Sedan får du ersätta dessa låtsaspass med gräns/linje på Krut.

Lite svårjobbat kanske men vi hinner inte få till något annat inför denna säsong. Jag skriver upp funktionen på vår långa önskelista dock.

Johan
Krut

Show 1 to 4