Hej! Ska försöka. Om jag tar GPSen och går en tur så kan jag sedan spara turen som ett “spår” och föra över till datorn. Kan tex följa och spara ner en stig som inte finns på kartan. Filen innehåller en räcka positioner precis som ett “hundspår”. Jag kan också skapa ett “spår” på datorn med extern programmvara (Basecamp) och det är det som jag har gjort för våra områdesgränser.
Som jag fattar det har spåren jag skapar på datorn eller när jag själv går med GPSen samma format som ett “hundspår” och sparas i samma filtyp. Frågan är om de kan läsas in till kartan med funktionen som finns för att ladda upp hundspår?
Annars är det ett önskemål att ni öppnar upp funktionen för att kunna ladda och visa andra spår. Vitsen är att man kan ha allt uppdaterat på datorn, områdesgränser, stigar, etc.
Hej!
Ska försöka. Om jag tar GPSen och går en tur så kan jag sedan spara turen som ett "spår" och föra över till datorn. Kan tex följa och spara ner en stig som inte finns på kartan. Filen innehåller en räcka positioner precis som ett "hundspår". Jag kan också skapa ett "spår" på datorn med extern programmvara (Basecamp) och det är det som jag har gjort för våra områdesgränser.
Som jag fattar det har spåren jag skapar på datorn eller när jag själv går med GPSen samma format som ett "hundspår" och sparas i samma filtyp. Frågan är om de kan läsas in till kartan med funktionen som finns för att ladda upp hundspår?
Annars är det ett önskemål att ni öppnar upp funktionen för att kunna ladda och visa andra spår. Vitsen är att man kan ha allt uppdaterat på datorn, områdesgränser, stigar, etc.
|