2013-08-30 | Önskemål att kunna stänga visning av namn på passen i appen. | |
---|---|---|
Lars-Göran Ragnarsson
|
Vi har ett önskemål i vårt jaktlag och det är att kunna stänga av visningen av passnamnen i appen. Med en sådan funktion så skulle man kunna lära sig namnen som används i dagligt tal men även kunna stänga av namnen för att få en renare karta. Visst kan man döpa passen till P1 osv men detta känns inte rätt då namnen ofta har en historia. //Ragge! |
|
2013-08-31 | ||
Johan Hillborg
|
Hej Ragge Jo, kanske, men vi vill heller inte göra appen för komplicerad med många inställningar. Vi har iPhone som förebild. iPhone saknar en hel del funktioner men det är svårt att göra fel. Om jag vänder på frågan: Vad är problemet med att man ser namnen på passen? I min iPhone stör det inte men du kanske kör Android? Eller så har ni många fler pass eller längre namn. Skulle du kunna maila en skärmbild till [email protected] så får jag klura på saken? Kanske kan man nöja sig med att visa de första fyra bokstäverna i passen. Vad tror du om det? Johan |
|
2013-08-31 | ||
KH |
Jag håller inte riktigt med dig, Johan. Apple står för simpla lösningar och användarvänlighet, dock inte uteslutande av viktiga funktioner. Det kan bli plottrigt när alla namn ska stå med hela tiden. Kanske de döljs tills man zoomar in till en viss grad? Det känns logiskt att man klickar på passet för att få upp en ruta där det finns länkar, ‘Hitta hit’, ‘Information’, ‘Bilder’ osv. Allt det där redigerar man ju på hemsidan, varför inte göra det tillgängligt direkt i kartappen? /Karin |
|
2013-09-01 | ||
Lars-Göran Ragnarsson
|
Hej Johan Visst får appen inte vara för komplicerad men inte heller styrande. Skickar till info ett klipp hur det kan se ut. //Ragge |
|
2013-09-04 | ||
Johan Hillborg
|
Ragge: Naturligtvis ska man använda namn och inte siffror till pass som har naturliga namn. Jag har inte fått något mail, emn skicka gärna en särmbild på hur det ser ut för dig. Jag har inte det problemet men det beror väl på hur många pass man har, vad de heter och vilken telefon man har. Passinfo om man klickar på passet. Bra idé. Jag skriver upp det. Men vi hinner inget sånt denna jaktsäsong. Kanske detta är det bästa sättet om man vill behålla enkelheten: Passnamnet visas bara om man zoomar in till en viss nivå. Kanske kan vi visa passnamn när max 4 pass visas på skärmen. Vad tror ni om det? Johan |
|
2013-09-04 | ||
Tomas Forsström |
Håller med om ovanstående plus att jag har skrivit och påtalat att jag omöjligt kan se texten på passen därför att den blir så oerhört liten på min mobil (samsung note), vi måste ju få en funktion att ställa in textstorlek eftersom det finns så många olika upplösningar på mobilerna, |
|
2013-09-05 | ||
Johan Hillborg
|
Noterat, men vi kommer inte hinna det denna jaktsäsong. |
|
Show 1 to 7 |