2013-09-01 Manual, bruksanvisning etc?

Hej, då jag ibland har små men för mig viktiga frågor så skulle det vara bra om man:
1. kunde söka på en viss fråga i forumet där ett svar kanske finns
2. Eller söka i en FAQ

På detta sätt slipper Johan, Marcus mfl sitta och svara på samma frågor om och om igen.
Det känns som om man stör i onödan.
Tack för en bra tjänst!

2013-09-04

Hej. Forumet är tyvärr inte sökbart, men det är inte säkert att det hjälper. Kanske en FAQ kan vara en idé, men jag vill att det ska vara så här:

99,9% av alla användare ska fatta vad man ska göra dels genom att allt är pedagogiskt uppbyggt och att det vid behov finns hjälptexter. De flesta användare kommer ändå inte söka i en FAQ. Jag har iPhone som förebild. Nästan alla kan hantera en iPhone för det finns inte så många inställningar och allt är pedagogiskt uppbyggt. Dock finns det inte miljoner med finesser heller men det får man ta.

Alltså: Fattar ni inte hur ni ska göra så skriv på forumet eller maila [email protected]. Man behöver inte känna sig korkad. Ibland är det en bug, men oftast så har vi inte byggt Krut tillräckligt användarvänligt. Då försöker vi bygga om och på så sätt får vi mindre användarproblem i framtiden. En FAQ är lite som att käka Magnecyl när man är sjuk. Bättre att åtgärda problemet så att alla användare fattar intuitivt. Vi är långt där ifrån nu, men det är min vision.

Maila på bara. Det är mitt jobb att svara. (Marcus har förresten slutat och börjat på ett nytt jobb och kommer bara hjälpa till tex när jag har semester i fortsättningen).

Johan
Krut

2017-09-10

Skallindikatorn hur funkar den, inget nummer att ringa halsbandet finns ? Med vänlig hälsning Anita

2017-09-11

Du ska ha fått både mobilnummer och IMEI-nummer som ska vara registrerat på hunden på hemsidan, obs det är bara den som står som ägare till hunden som kan se dessa uppgifter på hemsidan

2017-09-12

Anita, kolla hundens profil. Om du behöver mer hjälp klicka på support. Jag kan inte skriva några mobilnummer här offentligt.

Show 1 to 5