2013-09-18 Områdesgräns har flyttat på sig i kartan

Hej.
Vårt jaktområde har flyttat på sig på kartan vilket gör att inga passa eller gränser stämmer. Vad är fel
/Fredric

2013-09-20

Det låter som att ni har en karta som man har passat in manuellt och någon i ert jaktlag (som har rättigheten administratör eller redaktör - övriga kan inte ändra kartan) råkar ha flyttat själva kartbilden av misstag. Alltså den kartan ni laddat upp själva. I så fall är det bara att flytta er egna karta och passa in den igen. Vi har tyvärr ingen ångra-knapp ännu så man får ha tungan rätt i mun i redigera-läge.

Om det inte är på det viset så maila [email protected] och ange vilket jaktlag det gäller.

Johan
Krut

2013-09-22

Hej Johan

Jag är administratören och det verkar som gränsen /områdets storlek på jaktområdet har ändrats också för jag kan inte passa in gränsen mot kartan som den var innan. Skumt. Passen som är markerade följer de med ?
Iallafall så blir man tveksam hur mkt jobb man skall lägga ned om gränserna kan ändras utan man vet vad man gjort.

Vad menar du med en karta som vi passat in manuellt.

Jag köpte en digital fil från Metria enligt instruktion med JWG och JPG format och laddade in den.

Vårt jaktlag heter Skepperstad
Mitt anv namn. fze

2013-09-23

Hej

Jag kollade er sida. Det ligger bara en karta ute i Atlanten. De lägger sig där när man laddar upp en karta utan jgw-fil som ska passas in på rätt plats manuellt. Med en jgw fil så lägger den sig rätt direkt.

Alltså. Kartan ni har är inte uppladdad med jgw-fil. Om du kan ladda upp den med jgw-fil så tror jag att dina problem försvinner. Annars får du maila till [email protected] så får vi kolla på det. Ange jaktlag då med tack.

Du ska alltså göra följande för att ladda upp jpg+jgw:

Klicka på Karta >> Redigera >> Verktyg >> Placera karta>> JPG/JGW. Ladda upp JPG- och JGW-filen samtidigt.

Johan
Krut

2013-09-28

Hej Johan

Jag har både dessa format både JPG och JGW och har laddat upp dem samtidigt.
Det går väl inte ladda upp filerna på annat sätt än det du beskrivit både JPG och JGW samtidigt och då skall den passas in.
Du får kolla på vå karta igen. Skepperstad, användarnamn fze

För detta fungerar inte, när jag försöker igen står det att fil redan är uppladdad men det visas bara JPG filen under redigeraläget, inte JGW fil

Edited 2013-09-28
2013-09-28

Hej Fredric. Vi tar diskussionen vidare via mail.

Johan
Krut

Show 1 to 6