2013-09-20 Fråga från Krut: Skall vi visa statistik för skjutet per person eller inte?

Vi har ett litet dilemma på Krut. Vissa användare vill kunna se vem som skjutit vad, på detta vis:

Kalle
Hare 0, Räv 1, Rådjur 1, Dovhjort 0

Kalle
Hare 2, Räv 0, Rådjur 1, Dovhjort 1

Jag skulle själv tycka att det vore lite kul. Samtidigt tror jag att vissa skulle uppfatta det som att det blir en tävling om vem som skjutit mest och att det är fel av olika anledningar. Vi vill ju inte reta upp någon i onödan.

Vad är era åsikter?

Johan
Krut

Edited 2013-09-22
2013-09-22

Onödig uppgift tycker jag!

2013-09-22

Håller men nrj.
Räkna kan man göra på skjutbanan.

2013-09-23

Absolut bra med statistiken fördelat på jägare.....man behöver ju inte trycka på rapporten om man inte vill. Känns som en begränsing att inte kunna få ut rapport vem som skjutit vad....varför skulle det vara fel? Hoppas därmed funktionen kommer.

2013-09-24

Är väl bra att kunna följa statistiken, för jag är övertygad om att de flesta räknar ändå. Jag är med i jaktlag där vi bokför skytt och vilt, känns helt ok.

2013-09-30

Håller med om att det skulle vara bra! Vårt jaktlag funderar på att anordna en “Rovdjurskamp” (likt de visa jakttidningar ordnat) för att få ut fler att hålla efter kråkor och räv.

2013-11-02

Något som vore bra är att kunna sortera enligt rubrikerna i jaktrapporten.

2013-11-02

Tycker var och en kan se sina egen “statistik” där man får lite information från jaktrapport den tillhör för att snabbt kunna tillgodose sig det förhoppningsvis trevligt jaktminnet kring det fällda viltet. Vad andra skjuter och inte tycker jag väl egentligen inte någon mer än aktuellt person har nåt med att göra.

Edited 2013-11-02
2013-11-03

Håller med emilgrip i frågan. Räcker om man ser sin egen statistik. Vill man sedan jämföra kan man fråga andra vad de har uppnått. En vettig kompromiss.

Vore dock intressant med en gemensam statistik över hela jaktlaget – dvs ej fördelat per jägare – för att kunna följa avskjutningen genom åren.

2013-11-04

Till antegahlin: Det finns ju en knapp som heter Statistik under jaktrapporten. Det är väl det du efterfrågar antar jag.

Johan
Krut

2013-11-08

Onödigt tycker jag

2013-11-11

Ointressant vad den enskilde medlemmen presterat. Det är vad man gemensamt gjort/inte gjort under året som är av intresse. Den statistiken ska ju ligga till grund för hur viltet ska hanteras de kommande åren.

2013-11-17

Satt och kollade statistik funktionen lite nu när vi fått in en del jaktrapporter. Vore bra att kunna se art sammanställt (Älg), istället för Älg – Tjurkalv, Älg – Kalv, Älg – Kvigkalv osv då det blir svårt att få en bra bild av statistiken samtidigt som man vill kunna se detaljerna. Bara en sak som slog mig nu när jag satt och kollade statistiken lite.

//Emil

2013-11-18

Kan man inte få det redovisat per Jaktår och inte Kalenderår??

2013-11-18

Håller med Emilgrip. Vi får fixa det. Ja nrj, vi ska göra om till jaktår. Det blir väl då 1/7 – 30/6 antar jag...

Johan
Krut

2013-11-21

Angående jaktår. Är det någon som vet hur det ser ut med jaktår i andra länder? Vi måste lösa den biten internationellt också.

/Marcus

2013-11-23

Hej!

Möjligheten att se jaktår finns redan, sätt in datum från och med till till och med.
Fungerar för mig i alla fall.

mvh rävalars

2014-03-03

Önskar datum för skjutet vilt på PDF/Exelrapporterna. Skulle underlätta vind rapport till markägare och jägarförbundet

2014-03-05

Jaktledare1: Det är noterat. Vi sätter upp det på listan men det lär dröja tyvärr.

Johan

Show 1 to 19