2013-10-09 Utskriftsfunktionen av kartan blir bättre på fredag 11/10!

Om man trycker “skriv ut” i kartan så genereras 6 kartfiler som efter cirka 5 minuter läggs under Jaktlaget / Dokument. Det förstår man dock inte som användare eftersom det bara står och tuggar och inget meddelande kommer upp. Detta ska fixas till på fredag.

Idag är storleken på pass och passtexter inte perfekta, men det kommer bli bra på fredag. Då ska passtextens storlek i millimeter vara:
A5 2,4
A4 2,8
A3 3,3
A2 4,0
A1 4,8
A0 5,7
...millimeter

Pass-kvadraten ska vara 70% av detta mått.

Sammanfattning:

  • Vänta till på fredag om ni ska skriva ut kartor inför älgjakten.
  • Det går inte att som användare ställa in storlekar på pass och symboler. Man kan dock minska pass och text genom att tex skriva ut filen “A3 Karta” på en A4 eller motsvarande.
  • Om ni har synpunkter på utskriftsfunktionen så kan ni kolla och kommentera denna forumtråd. Jag kommer att vara aktiv i denna forumtråd från och med fredag och försöka hjälpa alla att få ut bra kartor till älgjakten.

Johan
Krut

Edited 2013-10-09
2013-10-11

God morgon !
Fortfarande dålig kvalité på utskriften ,dessutom färgad text på passnummer nu vilket syns sämre än när det var svart.

/ Peter

2013-10-11

Hej Peter

Jag har testat utskriften nu på två marker och kollar A5-A0 och det ser bra ut för mig. Upplösningen är bra, men inte som på originalet och texten har rätt färg.

Vad heter ditt jaktlag?

Johan

2013-10-11

Hej !
ÄSKM heter vårt jaktlag.

/ Peter

2013-10-13

Ja, du har rätt. Märkligt för min mark ser bra ut när man skrivit ut den. Jag har felanmält med högsta prio. Behöver du kartorna redan på söndag innan älgjakten? Kan bli tajt att hinna med det.. Kanske..

Johan
Krut

Show 1 to 5