2013-10-15 Utskrift

När jag skriver ut vår karta i A4 blir den dålig och texten otydlig, vi har laddat ner en JPG-fil.
Om man skriver ut JPG filen direkt utan att den är uppladdad blir den helt perfekt.
Har vi fel inställning, har uppladdningen blivit fel? Vad ska vi göra?

2013-10-15

Vi ska dubbla upplösningen på utskrifterna i en ny release som vi gör inatt. Kan du prova igen imorgon onsdag. Hör av dig om det fortfarande inte är bra imorgon.

2013-10-16

Hej!
Har nu testat i A4 och utskriften är likadan.
Ska jag ta bort och ladda om kartan, med hänsyn till uppdateringen?

2013-10-16

Hej igen!
Jag har upptäckt att i android appen verkar det som att Jpg-kartan inte täcker helt, man ser vissa delar av kartan under. Kanske är det orsaken att kartan blir otydlig. Transparenten är satt till 0%. Kan det finnas andra parametrar?

2013-10-16

Hej! Det blev ingen release igår natt, men det ska bli inatt. Kolla igen imorgon torsdag.

2013-10-17

Har försökt få en utskrift på kartan i dag, men det är bara passen och gränserna som syns.
Är ni färdiga eller har jag något fel?

2013-10-17

Nu blir kartutskriften helt svart, kommer detta åtgärdas det snaraste eller??

2013-10-17

Du har inte gjort något fel, men detta funkar dåligt just nu. Vi jobbar på det. Det bör funka igen i helgen. Testa igen en gång om dagen så funkar det nog snart.

Johan
Krut

2013-10-17
Det var inte bra, har ju möte med laget i morgon och på lördag kör vi i gång.
2013-10-18

Nu funkar kartutskriften. Vi kommer justera kartan ytterligare de närmsta 3-4 dagarna, men blir kartorna inte svarta i alla fall. Hör av er vid problem.

Johan

2013-10-18

Fortfarande svarta

2013-10-18

Kartan helt svart. Första veckan på Älgjakten snart över vad gör ni? Kartan är ju anledningen till att vi tänkt att använda er sajt.

2013-10-18

Kartan helt svart fortfarande. Borde inte vara så svårt att fixa till problemet. Kanske ( nej inte kanske ) helt fel vecka att ha problem med sin jakthemsida. Vad händer?

2013-10-18

Vi kollar på det nu. Ber om ursäkt!

Johan

2013-10-21

Nu blev utskriften av kartan bra , perfekt !!

2013-10-21

Vad bra!!

2013-10-21

Hur fan lyckades ni ?? Gick inte ens att ladda ner kartan.
Börjar lukta apskit detta.

2013-10-22

Vi jobbar just nu för fullt med att få ordning på genereringen av kartfiler. Jag hoppas att det funkar bra på torsdag den 24/10.

Johan
Krut

2013-11-03

Hej!

Hur går det med detta?

När vi ska skriva ut kartan (själva) så står det att kartfiler genereras, och sedan att de ska finnas tillgängliga under dokument. Men där finns inga kartfiler alls.

En annan sak: När vi ska beställa kartor så blir kartan i “förhandsgranskningen” helt svart.

MVH Ante

2013-11-04

Hej Ante

Vi kommer att göra en ny release under veckan då detta ska vara fixat, alltså bör det funka den 8/11 enligt plan.

Johan
Krut

2013-11-12

Jaha! Hur går det här då bra eller??????????????????????????????????????????

2013-11-12

Kartutskrifterna bör funka bra imorgon 13/11.

Johan
Krut

2013-11-12

Hej,

Nu generereras kartfilerna för oss. Tar dock cirka 30 minuter att få alla 6 genererade, kanske beror på att vi har ganska många pass inlagda?

Är det ytterligare ny release på G tills imorgon eller?

Vidare en fråga/synpunkt vad gäller passen m.m. på utskriften. Från A5 till A4 märker man nu en skillnad, att passmarkeringarna blir RELATIVT SETT mindre och således inte skymmer lika stor del av kartan på A4 som på A5. Från A4 till A0 ser det dock lika dant ut – det verkar som att A0 Bara är en ren förstoring av samma karta som A4an, med den följden att passen plupparna är relativt sett lika stora/i absoluta mått betydligt större än plupparna på en A4-utskrift. Om man printar ut en A0 så tycker jag det är onödigt att passmarkeringarna är stora som tumnaglar – det räcker att de är små som en knappnål även då. Det är just den effekten jag vill uppnå: printa ut en kvadratmeter stor karta med passmarkeringar i knappnålsstorlek så man se var på myren passet ligger – inte medförstorning så att markeringen i sig skymmer halva myren.

MVH Ante

2013-11-17

Hej Johan!
Vi får inte utskrifterna att fungera fortfarande!

Nu genereras kartorna och dom finns under dokument men det går inte att öppna eller hämta kartorna, inget händer! Vad ska vi göra ????
MVH
Ulf

Show 1 to 24