2013-11-11 Skall man kunna svara ja/nej åt andra i kalendern om man är vanlig användare?

Idag är det möjligt att svara ja/nej åt andra på jakter i kalendern. Det funkar även om man är vanlig användare. Anledningen är att vissa ibland kan ha svårt att komma åt internet och kanske till och med inte har en dator. Ofta svarar jag åt andra i mitt jaktlag när de sagt till mig muntligen om de kommer eller inte, men de har inte (orkat) svarat på Krut. Det hade varit bra att kunna göra det även om man bara är vanlig användare.

Nackdelen är att det är svårt att veta vem som klantat till det om det står fel svar i kalendern.

Tycker ni att det ska:

a) Vara som idag
eller
b) Endast administratörer ska kunna svara åt andra.

Johan
Krut

2013-11-11

Rör inget! :-)

2013-11-11

För vår del skulle endast administratörer passa bättre.

Är det inte enklast att bara göra så att man ser vem som ändrat senast? Dvs att det syns vem som tackat ja.

//Emil

2013-11-11

Jag röstar också för alternativ b) = endast administratörer.

I andra hand som Emil skriver, att man ser vem som svarat.

2013-11-12

Jag röstar för alternativ a. Idag ser man ju vem som har svarat Ja eller Nej åt någon annan.

2013-11-12

Hej!
Jag röstar för alternativ a) med det tillägget att Administratör, på upphovsmannens begäran, skall kunna ta bort ett uppenbart felaktigt svar.
Som det är nu är det inte möjligt att “nollställa” ett svar i kalendern
Mvh
Gunnar W

2013-11-13

Röstar för a, det fungerar!

2014-02-14

Hej. Då gör vi så att vi ändrar inget i denna funktion. I framtiden kommer man kunna se vem som svarat ja/nej, men det dröjer.

Show 1 to 8