2013-11-25 | Problem att öppna fliken bilder. | |
---|---|---|
Johnny Nielsen
|
Är det bara jag(vårat jaktlag) som har problem med att öppna/ladda upp under fliken bilder?? Den står och laddar i evigheter innan det händer något, ca 1min. för varje knapptryckning. Och ja jag har provat med allt som ska göras. |
|
2013-11-25 | ||
KJELL SILVER
|
Näe, det är inte bara du som har problem. Jag testade just nu och upplever samma sak. |
|
2013-11-25 | ||
Johan Hillborg
|
Det funkar för mig. Ni får helt enkelt felanmäla om problemet är kvar. Gör så här: Det första ni kan göra är att tömma cache-minnet (Temporära Internetfiler och Webplatsfiler kallas det i Explorer). Cache-minnet lagrar bilder mm från tidigare besökta websidor och det gör inget om man tömmer det. Se separat forumtråd hur man gör det. Om det ändå inte funkar så kan du skicka: • Användarnamn Så kan jag felanmäla. Med vänlig hälsning |
|
2013-11-26 | ||
Johnny Nielsen
|
Detta är felanmält den 13 November så jag räknar med att det snart är fixat. |
|
2013-11-26 | ||
Johan Hillborg
|
Ja, det stämmer att det är felanmält. Det är väldigt mycket jobb just nu så det tar några veckor till, men innan jul ska det vara fixat i alla fall. Johan |
|
2013-12-30 | ||
BG |
Det verkar inte vara fixat för oss i Bolmstad Hunters iallafall.... Tråkigt |
|
2014-01-02 | ||
Admin User |
Jag har felanmält detta. Räkna med att det funkar i slutet av januari. Vi har mycket annat att stå i just nu. Johan |
|
2014-01-08 | ||
Johnny Nielsen
|
Ja du gjutarn samma problem kvarstår här också, vi får se om dom hinner fixa det under denna månad. Tråkigt att så många blir “lidande”.....man kan ej se gamla bilder eller lägga in nya :-( |
|
Edited
2014-01-08
|
||
2014-01-15 | ||
Admin User |
Hej Bolmstad Hunters är felanmält och som sagt tror jag att det funkar i slutet av januari. Johan |
|
2014-01-27 | ||
BG |
Nu är det några dagar kvar på Januari...så det finns kanske en möjlighet att det börjar fungera som ni lovar... det är verkligen tråkigt...våra jägare är frustrerade och börjar ifrågasätta till mig vad som händer när inget har blivit bättre... |
|
2014-01-27 | ||
stellan ahlgren
|
Ja det här har inte funka på evigheter – Kanske borde byta namn till Difficulthunt? Har även felanmält via mail men inget händer. Trodde att det hade något att göra med att det var begränsat lagringsutrymme men tydligen inte. Det går ju heller inte att radera bilder då det tar en evighet att göra detta. Låter som en stoppfull databas. |
|
2014-01-29 | ||
Johan Hillborg
|
Dessa typer av problem dyker upp ibland. Nästan alltid så kan jag se dokumenten i Chrome webläsare, medan de inte syns i någon version av Internet Explorer. Generellt sett så funkar Easyhunt bäst i Chrome och Firefox. Chrome är programmerarnas favorit. Det har aldrig hänt sedan vi startade i oktober 2009 att något bara försvunnit. I många fall är det webläsaren som inte visar informationen. Det finns så många olika webläsare och operativsystem så det är svårt att hinna med att anpassa Easyhunt till alla. Men vi gör så gott vi kan. Det kan också vara något annat fel. Bolmstad Hunters får tyvärr vänta ytterligare till runt den 10e februari. Övriga vet jag inte för jag kan inte se vilka jaktlag ni tillhör här. Maila [email protected] om ni vill ha besked. Notera att:
|
|
2014-02-03 | ||
BG |
Hej Johan |
|
2014-02-09 | ||
Jim Delveus Sekreterare, Bitr. jaktledare
|
Konstigt... |
|
2014-02-10 | ||
Johan Hillborg
|
OM NAMNBYTET OM BUGGEN I FOTOALBUMET Men bilderna ska också funka. Vi planerar att de ska funka den 13e februari, men räkna med den 14e. MVH |
|
2014-02-11 | ||
JK |
Hej på er! Jag lade in ca 10 bilder idag och det gick bra :-) |
|
2014-02-13 | ||
Johan Hillborg
|
Nu ska bildalbumet funka! Om ni ändå har problem, maila [email protected]. // Johan |
|
2014-02-13 | ||
BG |
Hej Johan //Bengt Gjutarn |
|
2014-02-13 | ||
Johan Hillborg
|
Hej Bengt Det är aldrig så att bilder försvinner “på riktigt”. Vid dessa typer av problem så brukar det vara att vi inte har hunnit anpassa just denna funktion till den aktuella versionen av webläsare som du har. När man har problem med att något inte visas som det ska så är det första man kan göra är att “rensa cachen”. Du kan läsa i forumtråd nummer 5 hur man gör: "Innan ni felanmäler: Töm cache.." Om det ändå inte funkar så kan du skicka: • Användarnamn Så kan jag felanmäla. MVH |
|
2014-02-14 | ||
BG |
Det som du säger “ Rensa Cachen” utföres varje dag så det är gjort.... Operativsystemet som JAG använder är Windows XP men det har nog ingen betydelse verkar det som för alla medlemmar har samma problem och alla kör nog inte med detta system. Webbläsare har JAG både Explorer och Mozilla, senaste version. En felanmälan har du allaredan så....... Besviken på svaret på ERT problem inte vårat.....och hoppas på det du säger att bilderna inte försvinner på "RIKTIGT" //Bengt Gjutare |
|
2014-02-15 | ||
Johan Hillborg
|
Vi fixade ett allmänt fel i bildarkivet i torsdag, men det är något annat som är tokigt just i ert lag. Så det spelar ingen roll vilka webläsare etc ni använder. Vi kollar på problemet just nu. Det bör vara löst till nästa release, men vi har inget datum för den ännu. Jag gissar på den 25/2 eftersom vi brukar releasa varannan vecka. Jag ber om ursäkt att ni får vänta så länge på en lösning. Johan |
|
2014-02-20 | ||
BG |
Puh...Tack Johan |
|
2014-02-20 | ||
Johan Hillborg
|
Ja. Det tog ett tag att fixa detta. Så ni vet så har vi inte sedan starten 2009 tappat någon data, dokument eller bilder vad jag vet. Dock kan det bli fel så att de inte visas av olika anledningar. Ofta för att vi inte hunnit anpassa till en viss webläsare. |
|
Show 1 to 23 |