2013-11-25 Problem att öppna fliken bilder.

Är det bara jag(vårat jaktlag) som har problem med att öppna/ladda upp under fliken bilder??

Den står och laddar i evigheter innan det händer något, ca 1min. för varje knapptryckning. Och ja jag har provat med allt som ska göras.

2013-11-25

Näe, det är inte bara du som har problem. Jag testade just nu och upplever samma sak.

2013-11-25

Det funkar för mig.

Ni får helt enkelt felanmäla om problemet är kvar. Gör så här:

Det första ni kan göra är att tömma cache-minnet (Temporära Internetfiler och Webplatsfiler kallas det i Explorer). Cache-minnet lagrar bilder mm från tidigare besökta websidor och det gör inget om man tömmer det. Se separat forumtråd hur man gör det.

Om det ändå inte funkar så kan du skicka:

• Användarnamn
• Jaktlagets namn
• Vilket operativsystem (T.ex. Windows 7)
• Vilken webläsare (t.ex. Internet Explorer 9)
• En skärmbild på problemet

Så kan jag felanmäla.

Med vänlig hälsning
Johan
Krut

2013-11-26

Detta är felanmält den 13 November så jag räknar med att det snart är fixat.

2013-11-26

Ja, det stämmer att det är felanmält. Det är väldigt mycket jobb just nu så det tar några veckor till, men innan jul ska det vara fixat i alla fall.

Johan
Krut

2013-12-30

Det verkar inte vara fixat för oss i Bolmstad Hunters iallafall.... Tråkigt

2014-01-02

Jag har felanmält detta. Räkna med att det funkar i slutet av januari. Vi har mycket annat att stå i just nu.

Johan
Krut

2014-01-08

Ja du gjutarn samma problem kvarstår här också, vi får se om dom hinner fixa det under denna månad. Tråkigt att så många blir “lidande”.....man kan ej se gamla bilder eller lägga in nya :-(

Edited 2014-01-08
2014-01-15

Hej

Bolmstad Hunters är felanmält och som sagt tror jag att det funkar i slutet av januari.
Smålänningen, vad heter ditt jaktlag?

Johan

2014-01-27

Nu är det några dagar kvar på Januari...så det finns kanske en möjlighet att det börjar fungera som ni lovar... det är verkligen tråkigt...våra jägare är frustrerade och börjar ifrågasätta till mig vad som händer när inget har blivit bättre...
//Gjutaren

2014-01-27

Ja det här har inte funka på evigheter – Kanske borde byta namn till Difficulthunt?

Har även felanmält via mail men inget händer.

Trodde att det hade något att göra med att det var begränsat lagringsutrymme men tydligen inte. Det går ju heller inte att radera bilder då det tar en evighet att göra detta.

Låter som en stoppfull databas.

2014-01-29

Dessa typer av problem dyker upp ibland. Nästan alltid så kan jag se dokumenten i Chrome webläsare, medan de inte syns i någon version av Internet Explorer. Generellt sett så funkar Easyhunt bäst i Chrome och Firefox. Chrome är programmerarnas favorit.

Det har aldrig hänt sedan vi startade i oktober 2009 att något bara försvunnit. I många fall är det webläsaren som inte visar informationen. Det finns så många olika webläsare och operativsystem så det är svårt att hinna med att anpassa Easyhunt till alla. Men vi gör så gott vi kan.

Det kan också vara något annat fel.

Bolmstad Hunters får tyvärr vänta ytterligare till runt den 10e februari. Övriga vet jag inte för jag kan inte se vilka jaktlag ni tillhör här. Maila [email protected] om ni vill ha besked.

Notera att:

  • Vi kör en backup på all information varje natt så inget försvinner.
  • Easyhunt ligger på Amazons enormt stora “elastic cloud” vilket gör att vi aldrig får slut på kapacitet. Vi betalar för det vi använder hos Amazon bara. Webben kan vara långsam ibland av olika skäl, men aldrig för att vi har slagit i taket.
2014-02-03

Hej Johan
Jag lugnar medlemmarna att SNART fungerar det..........

2014-02-09

Konstigt...
Det finns tid att byta namn på sidan stup i kvarten men inte tid att fixa problemen.
Riktigt dålig stil att behandla betalande kunder så!!!

2014-02-10

OM NAMNBYTET
Anledningen till att vi byter namn är att vi inte kan heta Krut utomlands. Anledningen till att vi måste lansera utomlands (i 14 nya länder) är att vi måste få fler användare för att ha råd att utveckla sidan vidare. Om vi skulle nöja oss med att finnas i Sverige så skulle vi antingen få sluta att göra nya funktioner och bara underhålla de gamla. Vi menar att det blir mycket bättre för användarna i längden om vi har många användare i många länder så att vi kan ha tillräckligt många och duktiga programmerare som kan underhålla sidan och bygga nya funktioner.

OM BUGGEN I FOTOALBUMET
Vi rättar buggar hela tiden. Vi gjorde det även under tiden då vi bytte namn. Vi har en lista som vi betar av i prioritetsordning. Vi har prioriterat buggar som har att göra med kartan, jaktrapporten, filarkivet och jaktrapporter högst eftersom det är viktigt för att kunna jaga, medan bilderna oftast inte är lika viktiga utan mer på kul.

Men bilderna ska också funka. Vi planerar att de ska funka den 13e februari, men räkna med den 14e.

MVH
Johan
Easyhunt

2014-02-11

Hej på er!

Jag lade in ca 10 bilder idag och det gick bra :-)

2014-02-13

Nu ska bildalbumet funka! Om ni ändå har problem, maila [email protected].

// Johan

2014-02-13

Hej Johan
Det var trevlig läsning....så långt
Tänkte att ge mig på att lägga in bilder....gick till sidan bilder som laddades upp väldigt snabbt MEN.....
Ops.....Alla våra bilder var borta...och jag vågade inte fortsätta att lägga upp några.....
VAD?

//Bengt Gjutarn

2014-02-13

Hej Bengt

Det är aldrig så att bilder försvinner “på riktigt”. Vid dessa typer av problem så brukar det vara att vi inte har hunnit anpassa just denna funktion till den aktuella versionen av webläsare som du har.

När man har problem med att något inte visas som det ska så är det första man kan göra är att “rensa cachen”. Du kan läsa i forumtråd nummer 5 hur man gör: "Innan ni felanmäler: Töm cache.."

Om det ändå inte funkar så kan du skicka:

• Användarnamn
• Jaktlagets namn
• Vilket operativsystem (T.ex. Windows 7)
• Vilken webläsare (t.ex. Internet Explorer 9)
• Eventuellt en skärmbild på problemet

Så kan jag felanmäla.

MVH
Johan

2014-02-14

Det som du säger “ Rensa Cachen” utföres varje dag så det är gjort....
Våra uppgifter på Bolmstad Hunters har du så...........

Operativsystemet som JAG använder är Windows XP men det har nog ingen betydelse verkar det som för alla medlemmar har samma problem och alla kör nog inte med detta system.

Webbläsare har JAG både Explorer och Mozilla, senaste version.

En felanmälan har du allaredan så.......

Besviken på svaret på ERT problem inte vårat.....och hoppas på det du säger att bilderna inte försvinner på "RIKTIGT"

//Bengt Gjutare

2014-02-15

Vi fixade ett allmänt fel i bildarkivet i torsdag, men det är något annat som är tokigt just i ert lag. Så det spelar ingen roll vilka webläsare etc ni använder. Vi kollar på problemet just nu. Det bör vara löst till nästa release, men vi har inget datum för den ännu. Jag gissar på den 25/2 eftersom vi brukar releasa varannan vecka.

Jag ber om ursäkt att ni får vänta så länge på en lösning.

Johan

2014-02-20

Puh...Tack Johan
Bilderna tillbaka och jag har lagt in några nya och det fungerade bra......
Nu hoppas vi att det håller..
Ha en bra dag
//Gjutarn

2014-02-20

Ja. Det tog ett tag att fixa detta. Så ni vet så har vi inte sedan starten 2009 tappat någon data, dokument eller bilder vad jag vet. Dock kan det bli fel så att de inte visas av olika anledningar. Ofta för att vi inte hunnit anpassa till en viss webläsare.
// Johan

Show 1 to 23