2013-11-27 Biltemas Snödräkt

Såg att Biltema säljer snödräkt för 349kr. Någon som känt på den/köpt den? Det låter sjukt billigt men på bilderna såg den helt okej ut. Polyester och mönstret såg bra ut med ganska lite “camo” och mycket vitt. Har ett par andra snöbrallor men där är det så mycket tryckta mönstergrejor att de ser mörka ut på håll.

Känns lite för bra för att vara sant att den skulle vara funkis. Har dock en bit till närmaste Biltema så jag tänkte kolla om någon i formumet sett den i verkligheten?

Tack!

2013-12-04

Det är samma tyg (exakt) som du finner i Swedteams snödräkt. Dessutom är Biltemas snödräkt utrustad med 2 stora framfickor på jackan för handskar etc samt att byxorna är öppningsbara över hela benet. Dvs du kan få på dig dräkten utan att ta av kängor och stövlar först. Bara öppna dragkedjorna och kliv in.

2013-12-06

Låter intressant. Åker förbi en Biltema ikväll. Får se om man hinner med ett snabbt stopp. Blir det affär återkommer jag med liten rapport efter att ha klämt och känt.

2013-12-08

Inhandlad. Kort rapport... Kvaliteten verkar helt ok.

Plus: Tyget är tyst och i rätt material för att vara vattenavvisande och att inte snön ska klibba fast. Den långa dragkedjan i benen ett plus då det är enkelt att få på brallorna med storstövlar på. Själva camouflagemönstret är riktigt bra. Lite ljusare/brunare än de “riktiga” copyright-skyddade mönstren som “Realtree Hardwood Snow” etc. Men det är nästan ett plus då vissa av de mönstren kan bli för mörka tycker jag. Se bifogad bild i inlägget.

Minus: Dragkedjorna kanske inte är det kraftigaste man sett och tyget är ganska tunt. Ska bli intressant att se hur det håller för lite slitage/revor.

Sammantaget: För 349kr känns det som ett kap. Lättpackat och smidigt överdragsställ som gör jobbet.

Show 1 to 4