2013-12-19 Kontantkort för telefon på hund

Hej

Vilket kontantkort kan tänkas vara billigast och enklast för att ha i telefonen som man sätter på hunden??

2013-12-19

Det spelar nog ingen större roll kom bar ihåg att tanka kortet så du inte tappar hunden mitt i jakten som jag gjorde. Fem dagar var jag utan hund med swedpoints pejl. När jag läste manualen visade sig att jag kunde skickat ett sms och fått reda på var hon var
Men vem fan läser manualer man är väl Man och i den övre medelåldern

2013-12-21

Jag har kollat marknaden hyfsat noga vad gäller kontantkort för att köra MMS åtelkamera, men behoven är ju samma som för en hundpejl med SIM-kort. Billigast av alla kontantkorten var Tele2 men man fick köpa till en extratjänst för att få tillräckligt mycket data. Man hamnade väl runt 60-70 kr per månaden för ett kontantkort. För dyrt tycker jag och dessutom har Tele2 dålig täckning på landet. De delar 3G nät med Telia men på landet funkar ofta bara GSM och Tele2s GSM nät är inget vidare täckningsmässigt.

Det absolut bästa alternativet är Telias extrakort för 29 kr per månad. Man kan ha ett eller flera extrakort till sitt Telia-abonnemang för 29 kr / styck per månad. Då får man tillräckligt med data för en hundpejl (1 GB och 1000 MMS tror jag per månad). Jag kör det på två MMS-åtelkameror och det funkar perfekt. Dessa extrakort går inte att ringa på.

Om du inte har Telia-abonnemang så får du muta någon annan som har det med 29 kr per månad.

Johan

Show 1 to 3