2014-02-08 Appen

Jag kan inte logga in på Appen ( Iphone ) med mitt nuvarande lösenord och användarnamn! Hur löser jag detta
Med Vänlig Hälsning Olle Wessman ( nisse hult )

2014-02-10

Hej Olle

Kolla först om ditt lag är Plusmedlemmar under meny “Konto”.

Man måste ha Easyhunt+ abonnemang för att kunna använda appen. Easyhunt+ är gratis de tre första månaderna. Därefter kostar det 195 kr per år för hela jaktlaget (max 10 pers i laget) eller 310 kr per år för hela jaktlaget (större lag). Se fliken Webshop för info om Easyhunt+ samt om ni vill köpa Easyhunt+.

Tyvärr så får man ett felaktigt felmeddelande när man försöker logga in på appen om man inte har Easyhunt+. Det står att användarnamnet/lösenordet är fel, men det ska vi ändra.

Om ni är plusmedlemmar så är det något annat fel. Då föreslår jag att du suddar appen och installerar den på nytt. Då trycker du länge på app-symbolen utan att öppna appen tills det kommer upp ett kryss på appen. Sudda den. Sedan går du in på Appstore i din iPhone och klickar på Uppdateringar / Köpt och laddar ned den igen.

Kolla också noga att du skriver in samma användarnamn och lösenord som du gör på webben.

Om inget av detta funkar så maila [email protected]

MVH
Johan

2014-02-10

e det ett jävla meck o lägga in kartorna på sidan ?

2014-02-11

Nej det är inte svårt. Om du kör fast så får du support inom 48 timmar på [email protected]. Framför allt så är det enormt mycket lättare att bygga en karta på webben med mus och riktig dator än att bygga den genom att pilla med fingrarna i en app.

Så här gör man:

För att kunna redigera kartor måste man ha Easyhunt+. Det är gratis de tre första månaderna, men sedan kostar det 195 kr per år totalt för hela jaktlaget (upp till 10 användare) och 310 kr för större jaktlag.
När du har detta kan du gå in på Karta > Redigera.

Bifogar vår instruktion. Ställ gärna följdfrågor om det är otydligt.

Hur du bygger jaktkartan

Bakgrundskartan visar inga detaljer, så du behöver ladda upp en karta som täcker ditt jaktområde.
Det finns två möjligheter:

1. Ladda upp en egen karta och passa in den manuellt över bakgrundskartan. Klicka på Verktyg >> Placera karta>> Ladda upp bild. Filformatet skall vara JPG, PNG eller GIF.

2. Köp fastighetskartan eller terrängkartan på www.metria.se >> Din Karta. Du får då en JPG-fil tillsammans med en JGW-fil som gör att kartan läggs i rätt position. Vi rekommenderar denna variant.

OBS: Om ni köper en karta som täcker er mark exakt, så kommer det bli tomt i ena kanten vid utskrift eller beställning av A4, A3 etc. kartor. Köp därför gärna en karta som är större än marken.

Klicka på Verktyg >> Placera karta>> JPG/JGW. Ladda upp JPG- och JGW-filen samtidigt.

Rita sedan ut markgränsen. Klicka på Område >> Gräns. Skriv namn på området.

De tre menyerna högst upp till höger är där för att markera, flytta och ta bort föremål på kartan.

Pass kan sättas ut direkt i kartan eller via passbeskrivningen under rubrik ”Marken”. Komplettera med symboler och figurer efter behov. Det koordinatsystem som används är WGS84 decimalt.

Om du har passen lagrade i en Garmin Astro och kan koppla denna till en dator så kan du få ut en GDB-fil som kan laddas upp här. Vissa Garmin-filer kan också konverteras till GDB via ett program på www.gpsbabel.org.

Med vänlig hälsning
Johan
Easyhunt

2014-02-11

Låter riktigt bra :) laddade hem appen för att kolla in den men kommer inte in då den säger att jag saknar + men har aktiverat 3 månaders test perioden .

2014-02-13

Carlsen: Om det fortfarande inte funkar, kan du jaktlagets namn till [email protected] tack.
Johan

2014-02-16

fick igång appen o skall nu handla kartorna , har fastighetsbeteckningarna är det då under fastighetssök för alla som jag skall beställa – får jag filerna jag behöver då ? gick in under din karta men där fattade jag nada :)

2014-02-17

Hej. Du går in på http://butiken.metria.se/dkavtal/ och väljer produkt tex Digital karta – Fastighetskartan. Sedan kan du välja kartutsnitt med rutan “Markera för köp”. Sedan är det nog bara en vanlig köp i webshoppen. Det var ett tag sen jag gjorde det för egen del.

Johan

Show 1 to 8