Hej Ove
Jag svarade dig på mail, men det verkade inte gå fram. Jag har haft problem med att mina utgående mail studsar. Hur som helst:
Om PUL ------------- Självklart respekterar och följer Easyhunt personuppgiftslagen. Precis som liknande tjänster på Internet så kan vi inte kontrollera vad alla användare skriver på olika hemsidor. Om Person A skriver Person Bs namn och adress, utan att fråga person B, på vilken sida som helst på Internet, t.ex. Facebook eller Easyhunt så bryter ju Person A mot personuppgiftslagen.
Lagtexten säger: “Personuppgiftsansvarig kallas den som bestämmer varför och hur personuppgifter ska behandlas.” Det måste ju i detta fall vara Person A och inte Easyhunt.
Angående ditt VVO ---------------------------- Du finns med i ett VVO på Easyhunt. Vad jag kan se så är det du själv som någon gång i tiden har fått en inbjudan till detta VVO och tackat ja genom att klicka på inbjudningslänken. Nedan ser du hur man går ur Easyhunt.
Hur man går ur Easyhunt ------------------------------------ 1. Gå till www.easyhunt.com och klicka på “Logga in”. 2. Om du vet om ditt lösenord så logga bara in. 3. Om du inte vet om ditt lösenord, klicka på länken Glömt e-mail eller lösenord? 4. Skriv i din mailadress och "Skicka inloggningsuppgifter" 5. Sedan går det att logga in via de instruktioner du får i mailet.
När du kommit hit föreslår jag att du kollar runt på hemsidan så du ser vad som är skrivet. Speciellt kan du kolla medlemslistan under meny "Jaktlaget > Medlemmar & Hundar"
Om du vill gå ur Easyhunt fortsätter du med:
6. Klicka på ditt namn i övre högra hörnet så kommer du till din profil. 7. Klicka på Inställningar och Avsluta konto
MVH Johan Ulfström
Hej Ove
Jag svarade dig på mail, men det verkade inte gå fram. Jag har haft problem med att mina utgående mail studsar. Hur som helst:
Om PUL
-------------
Självklart respekterar och följer Easyhunt personuppgiftslagen.
Precis som liknande tjänster på Internet så kan vi inte kontrollera vad alla användare skriver på olika hemsidor. Om Person A skriver Person Bs namn och adress, utan att fråga person B, på vilken sida som helst på Internet, t.ex. Facebook eller Easyhunt så bryter ju Person A mot personuppgiftslagen.
Lagtexten säger: "Personuppgiftsansvarig kallas den som bestämmer varför och hur personuppgifter ska behandlas." Det måste ju i detta fall vara Person A och inte Easyhunt.
Angående ditt VVO
----------------------------
Du finns med i ett VVO på Easyhunt. Vad jag kan se så är det du själv som någon gång i tiden har fått en inbjudan till detta VVO och tackat ja genom att klicka på inbjudningslänken. Nedan ser du hur man går ur Easyhunt.
Hur man går ur Easyhunt
------------------------------------
1. Gå till www.easyhunt.com och klicka på "Logga in".
2. Om du vet om ditt lösenord så logga bara in.
3. Om du inte vet om ditt lösenord, klicka på länken Glömt e-mail eller lösenord?
4. Skriv i din mailadress och "Skicka inloggningsuppgifter"
5. Sedan går det att logga in via de instruktioner du får i mailet.
När du kommit hit föreslår jag att du kollar runt på hemsidan så du ser vad som är skrivet. Speciellt kan du kolla medlemslistan under meny "Jaktlaget > Medlemmar & Hundar"
Om du vill gå ur Easyhunt fortsätter du med:
6. Klicka på ditt namn i övre högra hörnet så kommer du till din profil.
7. Klicka på Inställningar och Avsluta konto
MVH
Johan Ulfström
|