Jag håller med. Det kommer att bli valbart mellan kalenderår och jaktår. Vi vet inte hur jaktåret ser ut i alla länder så det är bra att ha kvar kalenderår.
Vi hade tänkt ha jaktåret 1 juli – 30 juni för vi kan inte ha olika jaktår i olika länder. Jag visste inte att Viltdataåret var brutet den 31/3. Jag gissar att det är Jägareförbundet som hittat på det och att det kan vara annorlunda i Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Frankrike osv. Med ett Svenskt perspektiv så känns lite fånigt att bryta mitt i kråkjakten. Å andra sidan så kanske folk vill stoppa in siffrorna i Viltdata.se och jag antar att de har 31/3 som brytpunkt.
Åsikter om brytpunkten 31/3 respektive 30/6? Kan bli svårt att få plats med alla tre brytpunkterna.
Jag håller med. Det kommer att bli valbart mellan kalenderår och jaktår. Vi vet inte hur jaktåret ser ut i alla länder så det är bra att ha kvar kalenderår.
Vi hade tänkt ha jaktåret 1 juli - 30 juni för vi kan inte ha olika jaktår i olika länder. Jag visste inte att Viltdataåret var brutet den 31/3. Jag gissar att det är Jägareförbundet som hittat på det och att det kan vara annorlunda i Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Frankrike osv. Med ett Svenskt perspektiv så känns lite fånigt att bryta mitt i kråkjakten. Å andra sidan så kanske folk vill stoppa in siffrorna i Viltdata.se och jag antar att de har 31/3 som brytpunkt.
Åsikter om brytpunkten 31/3 respektive 30/6? Kan bli svårt att få plats med alla tre brytpunkterna.
|