2014-05-03 Jaktrapporten

Går det att lägga in skyddsjakt som en flik i jaktrapporten så man kan välja det när man gör rapport?

2014-05-06

Nu förefaller det vara problem med att skapa jaktrapporter, sidan blir i huvudsak blank när man klickar på “skapa ny jaktrapport”.

Skyddsjakt som jaktform är en bra idé tycker även jag

2014-05-07

Nordent: Jag har inga problem att skapa jaktrapporter. Se denna länk: http://easyhunt.com/forum/show/13349071/vad-gora-nar-websidan-kranglar

Mr_holm_83: Kan du inte bara lägga in skyddsjakt som antingen en enda lång jakt över hela året eller som vanliga jakter?

2014-05-13

Vore kul att kunna få fram info på bara skyddjakten.

2014-05-14

Om du med “info” menar statistik på avskjutning per år och viltslag så är ju en lösning att skapa ett till jaktlag på Easyhunt. Men det har ju också sina nackdelar.

2014-06-17

Skulle vilja kunna dra ut statistik på hur mycket djur och av vilket viltslag varje namngiven medlem fällt under Jaktrapporter. Har för mig att detta gick att göra i början (på Krut.se tiden). Skulle detta kunna vara möjligt att göra ?

2014-06-19

Hej. Det har aldrig gått att göra. Jag frågade användarna i denna tråd om det var önskvärt:
http://easyhunt.com/forum/show/14587289/fraga-fran-krut-skall-vi-visa-statistik-for-skjutet-per-pers

Det vart 50/50. De som inte ville ha det menade att man inte skulle “tävla” i antalet skjutna djur.

Jag tycker visserligen att det är upp till varje jaktlag. De som inte vill se den statistiken kan ju helt enkelt strunta i att ange skytt. Eller bara ange skytt av predatorer, där det ju är mer accepterat att “tävla”.

Eftersom svaren var så blandade så har vi inte prioriterat denna funktion. Det står på listan men långt ned..

2014-07-31

Hej Johan !
Men tävla går det ju att göra ändå. Namnet på den som skrivit in en jaktrapport syns ju. Vi har alltid tidigare fört manuell statistisk på fällt vllt med namn på skytten i syfte att underlätta vår kassörs uppföljning och kontroll att de fällavgifter vi tar är betalda. Nu får stackarn fortsätta föra statistik vid sidan om fast han med några knapptryckningar hade kunnat fått mer än halva jobbet gjort. Nu har vi tillverkat en “Jaktrapportbok”/ medlem som kommer underlätta något men det var en hel del jobb att tillverka dom. Vi har sedan också gjort separata “Rapportböcker” för älgobs och trafikeftersök. Se vår hemsida. Fundera gärna en gång till på attautomatiskt kunna ha namn på resp skytt i statistiken.

Mvh
Roberto

2014-08-01

Hej Roberto

Jag kan hålla med dig. Det är inte upp till oss att vara etik-domare. Easyhunt är ju ett verktyg som man kan göra lite vad man vill med. Jag tror att vi ska göra så att det är möjligt att få fram denna statistik, men att det inte kommer upp direkt när man klickar på statistik och att Administratören kan stänga av/på funktionen.

Men detta är ändå ingen vi hinner med denna säsong. Vi har massor av jobb i planen. Jag skriver upp det på listan så får vi se när det kan bli gjort.

Show 1 to 9