2014-06-03 SMS

SMS tjänsten fungerar ej sedan en vecka. 12/3 gick SMS via Brasilien

2014-06-04

Jag ser att 3 av 7 SMS inte gått iväg den 30/5. Vi kollar på det.

2014-06-10

Hej, vi gjorde ett utskick till 24 st idag och ingen har fått det. Gjorde ett testutskick bara till mig själv och det gick iväg. Vad tror du är problemet?

2014-06-12

Till Marles:

Jag kollade på er sida och där står det att 21 av 24 har fått SMS:et och 3 har inte fått det. Kan det stämma?

Jag föreslår att ni först testar att SMSa via telefon till de som inte fått SMSet för att kolla att det inte är fel nummer, eller dubbelkolla på annat sätt. Om det ändå är SMS som inte gått fram via Easyhunt så felanmäl på [email protected]. Felet kan sitta hos någon operatör och i så fall felanmäler vi det.

Johan

2014-07-05

SMS-tjänsten fungerar nästan aldrig, det är värdelöst med en tjänst som bara fungerar iblad och bara halvdant,
det står att till vissa är det levererat och till andra inte, och vissa av do som det är levererat till har inte fått nått SMS

2014-07-05

Problemen med SMSen sitter i nätet hos vår SMS-leverantör och andra operatörer bakom denna. Vi använder ändå en ganska stor och känd SMS-leverantör. Det enda sättet att förbättra SMS-tjänsten är att felanmäla till [email protected] så att vi kan felanmäla till vår leverantör.

Vänligen skicka felanmälan till [email protected] med

  • Jaktlag
  • Vilket SMS / Aktivitet det gäller
  • Vilka som inte fått SMSet
2015-08-30

Hej,

Går det inte att skicka sms som är längre än 1sms?

2015-08-30

Varför går det ut två SMS fast jag bara skrivit ett, använt de antal tecken som det står att jag har att utnyttja.

2015-08-31

ANTE: Ja det stämmer. Man kan bara skriva 140 tecken minus tecken för jaktlagets namn. När man skickar SMS från telefon till telefon så kan man skicka långa SMS på 1400 tecken. De delas då upp i 10 SMS på 140 tecken och fogas sedan samman i mottagartelefonen. Denna funktion har inte vi. Jag vet inte ens om det är möjligt. Om någon på forumet vet hur detta gör tekniskt så hör gärna av er.

KJELL: Jag felanmäler detta med hög prio. Så ska det inte vara.

2015-09-01

Hej Johan,

Ska nog inte vara några problem för er att dela upp SMS, läs:
http://mobiletidings.com/2009/02/18/combining-sms-messages/

Sen om det är värt jobbet är en annan femma :)

//Emil

2015-09-06

Tack för tipset Emil. Vi får titta på det vid tillfälle.

Show 1 to 11