2014-06-26 Medlemsinformation

Hej!

Försökte i kväll uppdatera lite information i medlemsregistret, bilder och adresser. På mig själv gick det bra men på övriga medlemmar så saknades “spara” knappen så ingen information sparades. Jag är admin för jaktlaget så antar att det borde fungera.

Fler som har samma problem?

2014-06-26

Även jag har upptäckt problem i medlemsregistret. Kan som administratör inte komma åt möjligheten att ändra medlems E-mailadress, lösenord eller ladda upp bild. Kan endast ändra rättigheter. Inloggad medlem kan dock komma åt dessa funktioner, likaväl det som gäller mig själv om jag är inloggad.

2014-06-27

Se denna tråd: http://easyhunt.com/forum/show/24158484

Johan
Easyhunt

Edited 2014-06-27
2014-06-28

Hej Det är lite naivt att ta bort funktionen för administratören.
Det finns en mängd aktiva jägare som inte är hemma på datorer med mera.
Det stöd som andra medlemmar gett i dag och inte minst den person som är ansvarig för jaktlagets hemsida, har man inte totalt glömt bort.
Det är en otroligt bra hemsida, men glöm inte bort att det finns en äldre kår av jägare.

MVH
Ulf H
GBGJAKT

2014-06-28

Måste hålla med Ulf H!
Vi har medlemmar som absolut inte kan eller vill skriva på hemsidan.
Tycker att ni bör ändra så att det blir som tidigare. Annars kan ni skrota administratören!

2014-06-28

kan bara hålla med, hur gör man nu när det inte kommer upp någon mail adress på dessa medlemmar.
la upp en ny medlem utan mailadress. tänkte att jag skulle kunna gå in som jag gjort på andra nya att ändra deras mailadress men nu kom det bara upp att den mailadressen redan finns.
vi har och kommer bara att ha ett andvändar namn till vår sida, men nu går inte detta och ja som sitter och ska göra allt för vårt jaktlag blir det lite svårt.
MVH
Martin

2014-06-29

Jag förstår. Vi kommer ändra så att administratörer kan ändra medlemmars uppgifter. Medlemmen kan dock göra en inställning för att hindra administratören att göra detta, men då måste medlemmen göra ett aktivt klick i profilen. Detta bör vara klart under veckan.

Martin M: Jag förstår inte ditt läge helt och hållet. Men det finns alltså en möjlighet att lägga till medlemmar som inte har email.

Problemet med att mailadressen redan finns: Kan du maila till [email protected] med en skärmbild på problemet tack.

Varför kan ni inte ha ett enda användarnamn på er sida?

2014-06-30

Hej Johan, fantastisk, Tack,det visar på en stor kreativitet.

Det händer allt för ofta att medlemmar ringer och inte kan sin inloggning,
Användarnamn eller lösen, det vore bra om vi kan se dessa uppgifter som administratör.

Tack

Ulf H

2014-07-01

Bra. Notera att ingen kan se lösenord. De lagrad krypterade på servern. Inte ens våra tekniker kan se lösenord. Däremot kan användarna byta lösenord. Och snart även administratören (om då inte medlemmen valt att aktivt hindra administratören från detta.)

Show 1 to 9