2014-07-02 Kan ej ladda upp karta

Trycker på REDIGERA men får då en instruktionsruta och sedan stopp att gå vidare

2014-07-03

Hej Conny

Vi har en maildialog om detta. Enklast att ta det vidare via mail.

Johan

2015-10-14

Jag har exakt samma problem..?
Mats

2015-10-14

Jag antar att det står på rutan att man behöver Easyhunt+ för att kunna redigera kartan. I så fall är det bara att följa instruktionerna i rutan.

2015-10-15

Hej Johan,

Det jag skickade igår löste jag på så sätt att jag var inne på mitt “andra jaktlag”. Då fungerade det inte. Men på det ursprungsjaktlaget jag skapat så fungerade det.

Dock har jag nya utmaningar..
Skickade mina frågor via något mailformulär här men kanske att jag får snabbare om jag postar det här?

Hej,
Får följande felmeddelande.
Ladda upp jpg/png filen och jgw/pgw filen samtidigt. Om du bara har en fil med en karta, stäng detta fönster och ladda upp det med Verktyg > Placera karta > Ladda upp bild.
Jag har laddat upp båda delarna men får det inte att funka...?
Jag kan ju placera in en bild enligt nästa steg, men då jag gjort det och markerat ut alla pass så justerade jag storleken på bilden (genom att dra i hörnen) och då hamnade ju varenda pass fel... så den funktionen känns lite instabil att använda sig av.
Dessutom vill jag ju att den justerar sig rätt enligt väderstreck som det står att det ska göra om man gör “dubbeluppladdningen”
Har dessutom skapat två olika jaktlag och i det andra så funkar det inte alls att redigera karta eller ladda upp ens en kartbild.
Behöver lite assistans i frågorna ovan. Gärna under dagen om ni har möjlighet!
Mvh
Mats Regnér
[email protected]
0703-431882

2015-10-15

Hej Mats

Om du köpt jpg+jgw filer från Metria nyligen och laddar upp dem så bör de funka. Ibland blir det tokigt när folk laddar upp gamla jgw-filer från andra system. Jag kan inte det i detalj dock. Om du inte får det att funka så maila filerna till [email protected] och skriv även jaktlag och användarnamn.

Funkar det inte så går det alltid att placera ut manuellt, men låt oss ta det i steg 2.

Passen och de uppladdade kartorna sitter inte ihop. Passen sitter där de sitter mot satellitkartan. Om de hamnade fel allihop så betyder det nog att den uppladdade kartan ligger fel.

Ta gärna detta vidare via [email protected]. Forumet är egentligen till för generella problem som gäller alla.

Johan

Show 1 to 6