2014-08-06 Utskrift av kartor

Hej
Jag lyckas inte öppna de kartor jag sparat. Skulle vilja beställa utsrifter av kartor till alla i laget inför jakten i september.
Hur gör jag?
Vänligen
Ulf

2014-08-07

Vi har haft lite problem med kartutskrifter på sistone, både utskrifter till fil för pappersutskrift och beställning av Allväderskartor. Vi håller på med detta just nu. Det kanske funkar den 7e, 8e eller 9e augusti, men det vet jag inte förrän det är helt klart.

Du kan alltid testa att trycka “Skriv ut” igen och se om du kan ladda ned filerna. (Jag kollade er sida och jag kunde inte heller ladda ned filerna). Innan du beställer Allväderskartor i Tyvek så skicka ett mail till [email protected] så du vet att det fungerar innan du beställer.

Vi kommer att göra en extra tryckning av kartor troligen den 12e augusti för leverans i början på september. Förhoppningsvis kommer de då innan älgjakten i Norrland. Stäm gärna av via mail som sagt.

2014-08-12

Hej Johan!

Tänkte skriva ut kartor för tryck och montering i A0 format men har stött på ett problem! Vill inte ha med passen på utskriften men de verkar inte gå att dölja! Vissa andra symboler lyckas jag dölja, men inte passen. Anledningen är att jag vill ha en helt “clean” karta att sätta upp vid jaktlagets slakteri, som vi kan använda knappnålar och whiteboardpennor för att markera på. Detta eftersom vi inte byggt klart vår karta på internet ännu, samt att vi flyttar pass ganska frekvent varvid en karta med förtryckta pass snabbt blir föråldrad.

Går detta att ordna tro?

MVH Ante

2014-08-12

Hej Ante

Som det är nu så kan man inte välja något alls vis utskriften annat än var kartans gränser ska vara samt om den ska vara stående eller liggande.

Idén är bra men vi hinner inte fixa detta i år. Kanske inte ens nästa år. Vi har fullt sjå men att fixa till alla generella önskemål så dessa typer av specialare får vänta. Men jag förstår precis behovet. Det är antecknat.

Johan

Show 1 to 4