2014-08-14 [Dog Tracker] Lansering

Hej , jag får inte igång hundpejlen denn finktionen syns inte på kartan i appen,
det skulle bli en förbättring i appen. okså är kartbilden förskuten i appen. Urban

Edited 2015-11-16
2014-08-14

Både Andoid eller iPhone har problem med förskjutning av kartan för vissa användarkonton. iPhone bör vara fixad den 1e september och Android kanske den 15e september.

Med “hundpejlen”, menar du funktionen att man förut kunde ställa in telefonen på att “vara hund” och sätta telefonen i en hundväst?

2014-08-14

Jag har en telefon i en hundväst men jag får ingen kontakt med denn.

2014-08-14

Hej Urban

Vi byggde den förra appen med denna tanke, att man skulle lägga en telefon i en vattentät påse i hundvästen som fungerar som pejl. Vi fick dock noll reaktioner på detta. Vi har inte fått en enda supportfråga på detta. Det var tydligt att det var väldigt få som gillade idén. Tvärtom tyckte folk på forumet att detta var en krånglig lösning som inte skulle slå. Då tog vi två beslut:

  • Att lansera en egen hundpejl. Den kommer förhoppningsvis under september. Den pejlen blir lättare än 50 gram så man kan hänga den i ett Astro-halsband och köra dubbelt om man vill. Priset blir bra..
  • Att ta bort hundfunktionen från appen för att inte förvilla användarna. Hundfunktionen kommer att komma tillbaka men då bara för att visa positionen på våra nya hundpejlar för de lag som köpt sådana.

En variant är att du väntar in lanseringen av vår hundpejl.

Ett annat alternativ är att du skapar en ny användare som du döper till hundens namn. Lägg alltså till hunden även under medlemmar och inte bara under hundar. Sedan ser du hunden som om det vore en jägare i appen som springer runt i cirklar på marken. Du kan ladda upp en profilbild på hunden så ser man att det verkligen är hunden i appen.

2014-08-17

Hej Johan

Denn nya hundpejlen som kommer är det samma karta som i appen eller är det något nytt
vad kommer det att kosta, Urban

2014-08-17

Positionen kommer att visas i samma karta som i appen.

Edited 2014-08-18
2014-08-18

Jag skrev tidigare ett gissat pris för hundpejlen. Vi måste höja det priset för annars går vi back med alla hanteringskostnader. Vi kommer dock inte att ta någon abonnemangsavgift för själva enheten så i längden blir det en billig lösning.

2014-09-24

Hej Johan nu blev jag intresserad av vad detta är för GPS och vilket pris det är för den, har en astro och det tappar kontakt lite då och då
Har du lite mer info om denna
Tack på förhand David

2014-09-24

Hej David. Vi kommer släppa denna hund-GPS om cirka en vecka, dvs cirka 1 oktober. Då kommer det upp en pop-up annons med länk till mer info när du loggar in så du kan inte missa det. Det blir lite tajt inpå älgjakten i södra Sverige och för sent för norra Sverige, men bättre sent än aldrig.

2014-10-03

Hej!

Något nytt om lanseringen av hundpejlen? Nära nu? =)

2014-10-03

Ja. Vi släppte den för 2 minuter sedan. Se webshoppen. Om man vill vara säker på att få det till älgjakten så behöver man beställa senast den 6e oktober innan kl 12.

2014-10-03

Perfekt! Då var den beställd :). Blir betydligt smidigare på min 10 kg basset än nuvarande Dc50.

(Viktiga nu är att man förblir inloggad i appen hela jaktdagen och även om mottagningen försvinner, samt att kartorna sparas efter att man laddat ner dem så att de kan visas även offline eller med dålig mottagning. Vad gäller nedladdning av kartor till offlineläge är jag lite osäker i nuläget på om man måste zooma in och ut över hela området till alla olika zoomnivåer för att allt ska sparas i cachen, eller om det räcker med att man visat sitt jaktområde i utzoomat läge för att man sedan ska kunna zooma in ända ner på detaljnivå vid offline. Kanske kan tydliggöras genom att man kan välja “ladda ner jaktområde” i appen eller dylikt, så man ser att man faktiskt har hela kartan nersparad, såsom tex i Calazzo kartor, fd fjällkartan, och Metrias app).

2014-10-08

Ante, jag har noterat det du skriver. Vi får jobba med detta över tiden, men dina synpunkter finns på pränt hos oss nu.

2015-12-26

Hej
Är det någon annan som råkat ut för att fästet till halsbandet gått sönder på Dog Trackern?
Taxen har den i en ficka på ryggen, men Cockern hade den i halsbandet och när hon kom ut ur snåren så hade ena fästet brustit.

2015-12-27

Vi har haft problem med vissa enheter som gått sönder, men problemet ska vara åtgärdat. Torsten du kan väl maila till [email protected] om detta tack.

Show 1 to 15