2014-08-25 | Utskrift av kartor. | |
---|---|---|
Johan Hillborg
|
Man kan generera bildfiler med jaktkartor som man sedan kan skriva ut på skrivare. Några har problem med att utskriften av A4-filen inte får plats på en A4. Enligt våra tekniker så har vi exakt rätt format på kartfilerna (tex 210 × 297 mm för A4) och att problemet kommer av att man har marginaler vid utskrift. Om man klickar i “Anpassa bild till ruta” så ska det funka. Se bifogad bild på hur det ser ut i Windows 7. Det funkar för mig. Funkar det för er? |
|
2014-08-28 | ||
Tobbe Niemi
|
Hej Johan efter den senaste uppdateringen så lyckas inte jag generera nya kartor för utskrift. Det som har hänt att de gamla kartorna är borta men inga nya finns i mappen. |
|
2014-08-28 | ||
Johan Hillborg
|
Vi upptäckte det precis nu. Vi jobbar på det och hoppas att ha det klart redan imorgon bitti. Älgjakten börjar väl på måndag i Norrland så det är väl en del som vill skriva ut kartorna på kontoret imorgon. |
|
2014-08-28 | ||
Tobbe Niemi
|
Så är det, tack för snabb respons |
|
2014-08-28 | ||
Johan Hillborg
|
Nu funkar det igen! / Johan |
|
2014-08-28 | ||
Tord Ringenhall
|
Japp, det funkar för mig igen! |
|
2014-08-28 | ||
Tobbe Niemi
|
Tackar, allt funkar perfekt |
|
2014-08-31 | ||
Johan Hillborg
|
Vad bra. |
|
Edited
2014-11-11
|
||
2014-09-25 | ||
OB |
Kan man skriva ut en karta utan passen markerade? MVH |
|
2014-09-25 | ||
Johan Hillborg
|
När man trycker på “Skriv ut” kommer alltid all information med i den fil som skapas förutom skjutet vilt och hundspår. För detta finns inga filter. Gränser, pass och symboler kommer med. |
|
2014-11-12 | ||
Eric Ericson
|
Hej, Jag använder Windows 7 och Google Chrome som webläsare (version 38.0.212.111) När jag går in på dokument t.ex. mappen ”maps for printing” och klickar på en karta händer det ingenting. Jag kan heller inte öppna upp andra dokument som ligger i div. andra mappar under dokument. Kort sagt jag kommer inte åt några dokument eller kartor. Har även testat med Explorer som webbläsare och där funkar det inte heller. Jag har testat universallösningen att tömma webbhistorik, hämtningshistorik och cachade bilder och filer i webbläsaren (Chrome) men det hjälper inte. Jag har även en kompis i ett annat jaktlag som sitter med exakt samma problem på en helt annan dator så det känns inte som det bara jag som är drabbad. Är detta ett generellt problem som är känt för er och något som ni jobbar med? Hälsningar / Eric |
|
2014-11-12 | ||
Johan Hillborg
|
Hej. Jag fick samma felanmälan på mail och jag har svarat på mailet. |
|
2015-08-23 | ||
Peo Möller
|
SItter och ska skriva ut kartor......MEN jag kan inte välja vilken del av marken jag vill ha utskriven. ÄR det jag som gör fel, eller det är en begränsing av utskriftsmodulen att det inte går att välja vilken del av marken som ska skrivas ut? Använder Mac och Google Chrome |
|
2015-08-23 | ||
Johan Hillborg
|
För mig funkar det bra. Man väljer utskrift på höjd eller bredd uppe till höger. Sedan placerar man den röda ramen rätt med hjälp av de röda pilarna i mitten och i hörnet av ramen. Om det inte funkar så ta gärna en skärmbild och skicka till [email protected] ihop med |
|
2015-10-05 | ||
Niklas Magnusson |
För mig fungerar det inte att skriva ut (generera) utskrifter. Provat med både Chrome och Internet Explorer 10 på Windows 8. Dialogen om att generering är startad kommer upp och jag trycker ok i den men därefter så kommer inga kartor i Dokument. |
|
2015-10-06 | ||
Johan Hillborg
|
Hej Niklas. Jag ser dina kartor som skapades 21.01 den 5/10. De ligger under Dokument / Maps for Printing. du behöver nog rensa cache. Se denna länk. Vänligen gå igenom dessa steg: http://easyhunt.com/forum/show/13349071/vad-gora-nar-websidan-kranglar |
|
2015-10-06 | ||
Niklas Magnusson |
Tack för hjälpen! |
|
Show 1 to 17 |