2014-08-29 Läs här om du har problem med appen - NY VERSION

Jag skrev fel tidigare, så jag skriver om detta nu:

Vid problem, se till att du har den senaste versionen av appen. (För iPhone så kollar du på Appstore / Uppdateringar.)

En ny Android-version kommer ungefär den 30e september. Den kommer vara bättre kvalitetsmässigt.

PROBLEM MED SNED KARTA
Om du har laddat upp en karta och passat in den manuellt (dvs utan en .jgw koordinatfil) så hamnar den snett i både Android och iPhone. Kartor som laddats upp med jpg och jgw (koordinatfil) samtidigt fungerar.

Denna bugg beror på olika projektioner och tar lite tid att fixa så räkna med att det funkar i oktober. Därför kommer vi tills vidare att göra så att dessa uppladdade kartor inte syns i appen så man istället får satellit-kartan som bakgrund.

Android: Detta kommer att funka runt den 30/9 för Android.

iPhone: Detta kommer att funka runt den 6/9 (beroende på när Apple har granskat appen färdigt.)

Vad man kan göra tills detta är löst:

1. Se till att du har kvar kartfilen som du laddade upp.

2. Ta bort den manuellt inpassade kartan från hemsidan. (Man märker kartan i nedre högra hörnet så att hörnpluppen bli bå och trycker Delete)

3. Jaga älg med appen.

4.. När detta är fixat (cirka 6/9 för iPhone och 30/9 för Android – meddelas i denna forumtråd) så får du ladda upp kartan igen på Karta>Redigera och passa in den manuellt.

Om du har laddat upp kartan med jpg+jgw-fil så den passar in sig självt så går det inte att sudda kartan så som jag skrev ovan. Om du har gjort det och ändå har problem, maila [email protected].

/ Johan

Edited 2014-09-13
2014-09-11

Länken man får för att uppdatera iPhone appen pekar fel, man måste gå manuellt in i AppStore och leta efter appen. Då får man uppdateringsknappen. Om det är fler som har samma bekymmer...

2014-09-11

Hej Tord

Vilken länk menar du? Får du en länk via E-mail? Jag kände inte till det. Kanske beror på att jag har en gammal emailadress registrerad som Apple-ID, eller vad tror du?

Johan

2014-09-12

Hej,

Jag fick en länk i appen innan jag hade uppdaterat den, det stod att det fanns en ny version och när man klickade att uppdatera på den så pekade den fel.

2014-09-24

Ok. Jag antar att det är ett mail som skickas från Apple till ditt apple-ID email. Vi kollar på problemet. Bör vara enkelt fixat.

2014-09-25

Börjar bli kris snart att få till Android versionen, kan du ge ett datum snart annars får vi nog överge det här denna jakt. Känns lite konstigt att prioritera Iphone när det är 4 ggr så många som har Android.

2014-09-25

Vi planerar att släppa den nya Android-versionen på tisdag 30/9. Kolla då igen.

(Vi prioriterar inte iPhone före Android. Det är olika personer som jobbar med dessa, men iPhone råkar ligga före nu. Vi har klart fler nedladdningar av iPhone-appen än Android, men det spelar ingen roll. De ska vara lika bra.)

2014-09-25

Angående iPhone: Ni som har version 8 på operativsystemet (iOS8), uppgradera gärna till senaste så blir det mer stabilt.

Show 1 to 8