2014-09-08 Administratör

Varför kan jag inte registrera en medlem utan att att använda mailadressen som lösenord? Det blir stopp när jag sedan skall lägga in mailadressen! Även om jag loggar in på nya medlemmens lösen, så kan jag inte lägga in mailadressen!

Edited 2014-09-09
2014-09-10

Hej Rune

Menar du att du ska ha samma lösenord som email? Kan du inte bara välja ett annat lösenord. Jag tror inte att man kan ha @ i lösenord men det vet jag inte.

Använder du funktionen

a) bjud in medlemmar som har email eller

b) lägg till medlem som inte har email

?

2014-09-10

Jag skall registrera en ny medlem som jag saknar emailadress på och väljer då : som inte har email.
Sedan kan jag inte i efterhand lägga in emailadressen! Inte heller om jag loggar in med medlemmens användarnamn och lösenord, så kan jag inte lägga in adressen!

Edited 2014-09-11
2014-09-11

Idag funkar det så att om man lagt in en medlem utan email så kan man sedan inte göra om detta konto till ett med email. Tanken är att man alltid ska bjuda in folk via email. Om någon helt enkelt inte har email har man dock denna variant också. Vi kommer nog att ge möjlighet att lägga till email i efterhand, men det kommer vi inte hinna med denna jaktsäsong.

2014-09-12

Nu har jag tagit bort medlemmen och anmält honom med hans mailadress! Är sedan så att det är medlemmen själv som skall registrera sig??
Jag anser att en administratör skall kunna registrera en medlem fullt ut! Vårt jaktlag bjuder inte in medlemmar via Easyhunt utan brevledes med ett introduktionsbrev och sedan registrerar vi medlemmen och delger honom/henne klubbjakter via Jaktkalendern!
Vi kan ju inte vara det enda jaktlaget som arbetar så här!!

2014-09-13

Hej Rune

Vi har idag två varianter. Den ena varianten är given. De flesta webtjänster funkar på det sättet att man får fylla i sin profil själv inklusive lösenord. Den varianten måste vi ha.

Vi har varit tvungna att även ha en variant för de som inte har email och det är den andra varianten. Cirka 5% av våra användare har ingen email, men jaktlagen måste ju vara kompletta på Easyhunt.
Vi vill inte lägga till en tredje variant. Det blir för komplicerat för användarna med tre varianter. Även två varianter är egentligen lite för komplicerat. Vi kan inte anpassa oss till alla för då blir tjänsten spretig och svår att förstå.

Men man kanske kunde lösa det hela med att vi gör det möjligt att lägga till email i efterhand. Då skulle man i så fall registrera en medlem utan email, och sedan direkt efter gå in och lägga till email på denna profil. Alternativt att medlemmen själv gör detta. (Man måste av säkerhets- och integritetsskäl alltid skicka ett mail till emailadressen ifråga med en bekräftelselänk.)

Skulle detta lösa era behov? Jag tror det.

2014-09-13

Ja, det skulle lösa det hela!

Show 1 to 7