2014-10-02 Kan någon som har Garmin Astro hjälpa oss att testa en sak? Det tar 5 minuter!

Vi testar nu en funktion där man kan kopiera sina pass på Easyhunt till sin Garmin Astro. Ingen på Easyhunt har dock någon Garmin Astro.

Är det någon som kan hjälpa oss med det. Det tar 5 minuter. Maila bara [email protected] i så fall.

Vi hoppas få detta klart veckan innan älgjakten.

Edited 2014-10-02
2014-10-03

En fråga; följer även jaktgränser med om man kopierar ut passen till Garmin Astro? Om inte vore det en bra funktion för framtiden.

2014-10-03

Nu har vi provat att kopiera in era konverterade pass till en GPS. Alla pass överfördes men hamnade på helt fel ställen. Placeringen på Map Sourse verkar stämma, men inte på vår egna karta.

Edited 2014-10-03
2014-10-03

Eric: Tyvärr inga jaktgränser, men jag skriver upp det på önskelistan.

Kjell: Menar du alltså att den GDB-fil som skapades blev fel så att passen du laddade ned från Easyhunt hamnade på fel ställe?

Vi har ett problem att vi inte har tillgång till någon Astro nu. Skulle du kunna göra följande så kan vi felsöka:

Av de passen som du kopierat från Easyhunt till Astro, välj 2 stycken där du ser exakt var de ligger.
Markera dessa som nya pass på Easyhunt och döp dessa temporära pass till t.ex. “13 Astro” om det gäller pass 13.

Maila [email protected] när det är klart.

Tack på förhand.

Edited 2014-10-03
2014-10-03

Under fredagen har inte nedladdning av GDB-filer, dvs kopiering av pass från Easyhunt till Garmin Astro funkat. Det ska dock funka imorgon den 4e oktober.

Skriv gärna i denna tråd om det gick bra eller inte. Vi har som sagt ingen Astro själva och därför vore det bra att veta nu direkt om det funkar eller inte.

2014-10-14

Hej Johan,

Jag sitter precis och försöker ladda upp våra pass till en Garmin Astro 320.
Att kopiera den skapade filen till Astron funkar. Däremot vet jag inte vart i filstrukturen på Astron jag skall lägga filen. Sen hittar jag inte heller någon meny i Astron för att “aktivera” den kartinformationen.

En fråga på samma tema: Får jag bara med mig passen eller kan jag ta med hela kartan till Astron (har laddat upp friluftskartan till Easyhunt)?

/Mats Kjellberg

2014-10-14

Hej Mats

Jag vet faktiskt inte var i filstrukturen på Astron du ska lägga GDB-filen. Jag tror att GPSen kan läsa in flera GDB-filer parallellt så du kan ju försöka hitta var övriga filer finns som visas. Men vi har ingen Astro här. Jag hade hoppats få hjälp av användarna men har inte fått något svar på denna tråd ännu: http://easyhunt.com/forum/show/27707680/hjalp-onskas-hur-ladda-upp-passen-fran-astron-och-ladda-ned

Det är bara passen som kopieras upp och ned från och till Astron.

Show 1 to 7