2014-10-12 HJÄLP ÖNSKAS: Hur ladda upp passen från Astron och ladda ned dem till Astron.

Man laddar UPP pass från Astron till Easyhunt under Karta > Redigera > Pass. Man laddar då upp en GDB-fil som man fått ut från Astron.

Man laddar NED pass från Easyhunt till Astron under Karta > Garmin. Notera att även gäster kan göra det. En GDB-fil skapas då som man kan ladda upp till Astron.

Vissa användare vet dock inte hur man får ut och in dessa GDB-filer till/från Astron. Man lär väl behöva en sladd mellan datorn och Astron som kanske någon typ av Garmin-mjukvara. Eftersom vi inte har någon Astro så vet jag inte exakt. Kan någon förklara hur man gör?

Edited 2014-10-12
2014-10-15

Så här gör jag. Jag kopplar min Astro till datorn med en USB-sladd. På min dator använder jag Garmins programvara Basecamp. I det här fallet skulle jag importera den GDB-fil som genereras från Easyhunt till programmet Basecamp. Genom importen dyker alla passen upp i Basecamp. Sedan väljer jag i Basecamp att exportera de inlästa passen till Astron. Efter exporten så finns passen i Astron.

2014-10-18

Det visar sej också gå att ta in gdb filen från Easyhunt in till GArmins program Mapsource.
Detta program kan laddas ner härifrån: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209
Därefter ansluter man Astron med usb-sladd och laddar ner passen. Passen hanteras nog som waypoints i GPS:en.

Show 1 to 3