2014-11-02 Kalender

Hej,

Är det jag som är dum tro?

Får hela tiden problem när jag skickat inbjudan till exempelvis älgjakt och vill lägga till ytterligare en deltagare då skickas det mail och SMS till alla igen. Har hänt flera gånger. Ibland vill man för övrigt också bara lägga till användare som varken har email eller sms med.

Kalenderfunktionen borde vara mer vilka som man vill bjuda in sen option om man vill skicka mail eller sms till berörd.
Sen blir statusen för om mail/sms skickats eller ej förvirrande med själva svaret för aktiviteten. Tycker statusen för detta är överflödig då man får anta att systemet ska fungera och skicka mail/sms korrekt. Ev kan man väl visa eventuella fel istället om det skulle behövas.

//Emil

2014-11-04

Hej Emil. Nej du är inte dum. Det var vi som var dumma när vi byggde denna lösning. Vi kommer ändra så att man kommer kunna bjuda in enstaka medlemmar i efterhand. Man ska också kunna bjuda in folk utan att email eller SMS skickas alls. Denna funktion kommer snart.

Du har rätt vad gäller leveransstatus. Vi hade problem med detta förr och lade därför till denna rad. Men numera funkar SMS utan problem alls och mail ganska bra så vi borde gömma undan dessa lite. Skriver upp det.

2014-11-04

Så skönt, att jag inte är dum alltså :)

Skämt åsido, blir kanon att få denna uppdaterad. Vi börjar använda denna mer och mer, väldigt smidigt att kunna bjuda in via SMS då det finns några i jaktlaget som inte har mail.

//Emil

Show 1 to 3