2011-09-17 Fler "flikar" under jaktlaget.

Hej

Bra sida som vi använder flitigt. :-)

Men 122 trådar om support och feedback osorterat orkar jag inte gå igenom för att se om ngn redan kommit med dessa förslag.

Som jaktledare vill jag ha min egen sida exempelvis som en egen flik under Jaktlaget (Bredvid medlemmar och Dokument&Filer)

Som styrelserepresentant så vill jag även ha motsvarande sida för styrelse information. :-)

Sen misstänker jag att några av mina jaktkollegor inte besöker siten så flitigt som jag önskar. Hur kan jag se medlemmarnas innloggningsfrekvens eller åtminstonde senast innloggad information?

Mvh
Magnus

2011-09-17

Bra skrivet Magnus.
Håller med dig.
Tycker att det är dåligt med aktivitet här över lag men man får ju göra sitta bästa för att visa sitt eget intresse så kanske resterande följer efter.

Mvh. Marcus

2011-09-18

Hej !

Jag tror att det är lite upp till de som är kunniga och många gånger lite yngre som måste sätta igång och påvisa för de som normalt inte använder datorer och internet eller de som inte har vuxit upp med denna typ av media.
Jag tycker att hela detta upplägg med hemsida för att dela information är suverän, men alla håller inte med.
Om vi alla hjälps åt tror jag denna typ kommer att bli mera använd i framtiden.

Bra fråga om inloggningsrekvens/inloggad information.

mvh
Niclas

2011-09-19

Instämmer till fullo i detta, det har väl ryktats om en betalvariant och då blir det lite lättare att ställa krav som betalande kund.

2011-09-19

Bra idéer.

Inloggningsfrekvens är nog inte så svårt att ordna, med tanke på att vi redan sparar informationen. Ska ta upp det internt och se vad Marcus och Johan tycker.

Extrasidor för Jaktledaren, mm hänger ihop med tidigare önskemål om att kunna anpassa sidan mer. I dagsläget vet jag inte när vi kan ordna det.

Instämmer till fullo i detta, det har väl ryktats om en betalvariant och då blir det lite lättare att ställa krav som betalande kund.

Japp! :)

mvh/Joel

2011-09-20

Tack Joelso för svaren.

Om ni inte vill ändra något på sidan så tar jag gärna emot inloggningsinformationen i en fil. Min e-postadress har ni ju i databasen. :-)

Då får vi vänta och se om sidan blir konfigurerbar eller ej. (Sannolikt inte här utan mer troligt i betalvarianten alltså?)

Mina jakt-kollegor är väldigt kostnadsmedvetna och förstår inte att IT kostar, så om det blir för hög avgift på betalvarianten av sidan så kan det bli svårt att övertala dem. :-(

Hålla nere priset med hjälp av reklam?
SMS funktion där ni lägger på en administrativ kostnad på SMSet?
Variabelt pris beroende på vilka funktioner man aktiverar på sin sida?
Ta en tia för Iphone appen (och uppdatera den inför varje säsong :-) ).

Mvh
Magnus

Edited 2011-09-20

Show 1 to 6