2011-09-27 varför får jag inga mail vid bokningar i kalendern

Har problem med att jag inte får mail på kalenderhändelser, är med i två jaktlag och står som administratör på båda, har det någon betydelse? har skrivit in mailadressen på nytt och kollat spamfilter.

Skulle ni kunna skicka ett mail till mig för att kolla läget.
[email protected]
Tackar
Christer

2011-09-27

Hej Christer

Jag kontaktar dig. Men generellt kan jag säga att vi har haft problem med att mail fastnar i spamfiltret på ComHem tidigare. Om du har möjlighet att pröva en annan epostadress eller kolla spamfiltret så är det ett bra första steg.

Vänliga hälsningar
/Marcus

Edited 2011-09-27
2011-10-28

Efter att jag lagt in en aktivitet i kalendern så klickar jag i vilka som ska få inbjudning, men det går inte iväg någon inbjudan.
Jag har provat flera gånger utan framgång.

mvh jocke

2011-10-28

Hej jocke1,

Vilken webbläsare använder du?
Uppstår problemet när du skapar nya kalenderhändelser eller bara när du bjuder in folk till befintliga händelser?

Vi har fått in ett par andra som har samma problem men jag lyckas inte återskapa problemet själv.

mvh/Joel

2011-10-28

Joel.

Jag har internet explorer 8 och 9 (2 datorer) Det fungerar inte på någon av dom.
Problemet är både när jag bjuder till nya och befintliga aktiviteter.

jocke

2011-10-28

Hej
Får heller inte med några inbjudningar när jag skapar en aktivitet i kalender och inga mail skickas.
mvh. Roger

Edited 2011-10-28
2011-10-30

Hej!
Samma problem för mig,,, samt fungerar det inte att lägga till vilka medlemmar som deltagit i jakten under fliken "jaktrapport"

2011-11-01

Hej!

Funkar det bättre nu eller samma sak?

Gjorde ett par ändringar precis nu (tisdag kl 16).

mvh/Joel

2011-11-01

Hej joelso.
Nu fungerar det bra för mig

mvh jocke

Jag lade in en aktivitet nu på morgonen, tyvärr kunde jag inte få iväg någon inbjudan

Edited 2011-11-02
2011-11-02

Hej
Jag har I-landsproblem!
P.g.a. att jag är på resande fot så använder jag mobilen som väckarklocka.
Där har jag även mailboxen, som jag inte vill ta bort.

Måste mailen om påminnelse till jakt komma kl 0500 på morgonen?
Det är lite onödigt tidigt tycker jag......

2011-11-03

Hej!

Funkar det nu? :)
Har gjort ytterligare en förändring.

Måste mailen om påminnelse till jakt komma kl 0500 på morgonen?

Nu har du ett I-landsproblem mindre, vi ändrar till kl 08.

mvh/Joel

2011-11-07

Hej
Lade in en aktivitet nu på morgonen, klickade i “check all members” alla namn blev markerade, sedan “ja skicka inbjudningar” men det finns ändå inga inbjudningar för aktiviteten och inga mail har gått iväg.
mvh. Roger

2011-11-08

Okej, tack för info! Då fortsätter jag felsöka och hoppas att jag hittar felet snart

Status just nu är att mail skickas men i vissa fall kommer inte inbjudningarna iväg. Jag hittade ett fel som uppstod i samband med att man bjöd in nya medlemmar till en befintlig jakt som nu är fixat (sedan ca 1 vecka tillbaka), men förutom det har jag fortfarande inte lyckats återskapa felet.

mvh/Joel
Edited 2011-11-08
2011-11-11

Hej jag kan lägga in händelser i kalendern, men det går inte anmäla sig och inga inbjudningar skickas ut??

verkar vara fler som har samma bekymmer.

/Mvh

2011-11-11

Jag noterar samma problem, har lagt in ny aktivitet inför helgens jakt, och bjudit in för utskick av inbjudan/avisering, men inget går iväg. /Claes

2011-11-12

Hej

Jag har också detta problem och har beskrivit det i en annan tråd men fick inget svar där, hur som helst så testade jag nu från en annan dator och då funkade det som det ska.

//Micke

2011-11-14

Hej Micke

Vi är väldigt förbryllade över det här problemet som vi inte lyckats återskapa själva. Vad var det för skillnad på de olika datorerna som du prövade? Olika operativsystem?

Mvh!
/Marcus

2011-11-14

nej inte alls, bägge är företagsdatorer med i grunden samma riggning, bägge med windows 7 och IE, det som kan skilja är tillägg i IE, till exempel är inte silverligth componenter default pålagda utan görs vid behov, det finns säker flera sådana skillnader, java versioner kan vara olika etc etc.
Ska försöka jämföra dessa imorgon när jag har båda tillgängliga samtidigt.

//Micke E

2011-11-15

Har jämfört datorerna och kan tyvärr bara konstatera att bägge har IE version 8.0.7600.16385, ser inget vettigt enkelt sätt att jämföra tilläggskomponenter, om man inte vet vad man letar efter så blir det som att leta efter en nål i en höstack men faktum är att dom beter sig olika, på den ena funkar kalender bokningar och på den andra inte.

//Micke E

Show 1 to 19