2011-09-27 | varför får jag inga mail vid bokningar i kalendern | |
---|---|---|
Christer Persson
|
Har problem med att jag inte får mail på kalenderhändelser, är med i två jaktlag och står som administratör på båda, har det någon betydelse? har skrivit in mailadressen på nytt och kollat spamfilter. Skulle ni kunna skicka ett mail till mig för att kolla läget. |
|
2011-09-27 | ||
MS |
Hej Christer Jag kontaktar dig. Men generellt kan jag säga att vi har haft problem med att mail fastnar i spamfiltret på ComHem tidigare. Om du har möjlighet att pröva en annan epostadress eller kolla spamfiltret så är det ett bra första steg. Vänliga hälsningar |
|
Edited
2011-09-27
|
||
2011-10-28 | ||
Joakim Hansén
|
Efter att jag lagt in en aktivitet i kalendern så klickar jag i vilka som ska få inbjudning, men det går inte iväg någon inbjudan. mvh jocke |
|
2011-10-28 | ||
JJ |
Hej jocke1, Vilken webbläsare använder du? Vi har fått in ett par andra som har samma problem men jag lyckas inte återskapa problemet själv. mvh/Joel |
|
2011-10-28 | ||
Joakim Hansén
|
Joel. Jag har internet explorer 8 och 9 (2 datorer) Det fungerar inte på någon av dom. jocke |
|
2011-10-28 | ||
Roger Tölander |
Hej |
|
Edited
2011-10-28
|
||
2011-10-30 | ||
Kennet Berg
|
Hej! |
|
2011-11-01 | ||
JJ |
Hej! Funkar det bättre nu eller samma sak? Gjorde ett par ändringar precis nu (tisdag kl 16). mvh/Joel |
|
2011-11-01 | ||
Joakim Hansén
|
Hej joelso. mvh jocke Jag lade in en aktivitet nu på morgonen, tyvärr kunde jag inte få iväg någon inbjudan |
|
Edited
2011-11-02
|
||
2011-11-02 | ||
Kent Löving |
Hej Måste mailen om påminnelse till jakt komma kl 0500 på morgonen? |
|
2011-11-03 | ||
JJ |
Hej! Funkar det nu? :)
Nu har du ett I-landsproblem mindre, vi ändrar till kl 08. mvh/Joel |
|
2011-11-07 | ||
Roger Tölander |
Hej |
|
2011-11-08 | ||
JJ |
Okej, tack för info! Då fortsätter jag felsöka och hoppas att jag hittar felet snart Status just nu är att mail skickas men i vissa fall kommer inte inbjudningarna iväg. Jag hittade ett fel som uppstod i samband med att man bjöd in nya medlemmar till en befintlig jakt som nu är fixat (sedan ca 1 vecka tillbaka), men förutom det har jag fortfarande inte lyckats återskapa felet. mvh/Joel |
|
Edited
2011-11-08
|
||
2011-11-11 | ||
Henrik Wiström
|
Hej jag kan lägga in händelser i kalendern, men det går inte anmäla sig och inga inbjudningar skickas ut?? verkar vara fler som har samma bekymmer. /Mvh |
|
2011-11-11 | ||
Claes Lindqvist
|
Jag noterar samma problem, har lagt in ny aktivitet inför helgens jakt, och bjudit in för utskick av inbjudan/avisering, men inget går iväg. /Claes |
|
2011-11-12 | ||
Michael Eriksson - Jaktledare
|
Hej Jag har också detta problem och har beskrivit det i en annan tråd men fick inget svar där, hur som helst så testade jag nu från en annan dator och då funkade det som det ska. //Micke |
|
2011-11-14 | ||
MS |
Hej Micke Vi är väldigt förbryllade över det här problemet som vi inte lyckats återskapa själva. Vad var det för skillnad på de olika datorerna som du prövade? Olika operativsystem? Mvh! |
|
2011-11-14 | ||
|
nej inte alls, bägge är företagsdatorer med i grunden samma riggning, bägge med windows 7 och IE, det som kan skilja är tillägg i IE, till exempel är inte silverligth componenter default pålagda utan görs vid behov, det finns säker flera sådana skillnader, java versioner kan vara olika etc etc. //Micke E |
|
2011-11-15 | ||
|
Har jämfört datorerna och kan tyvärr bara konstatera att bägge har IE version 8.0.7600.16385, ser inget vettigt enkelt sätt att jämföra tilläggskomponenter, om man inte vet vad man letar efter så blir det som att leta efter en nål i en höstack men faktum är att dom beter sig olika, på den ena funkar kalender bokningar och på den andra inte. //Micke E |
|
Show 1 to 19 |