11 månaders hane import från Slovakien. Verkar lovande viltspårprov har han fixat och just nu är det injagning som pågår bara vi inga andra jägare eller hundar får va med och leka ännu. Vi tar det lugnt och tränar jättemycket sök just nu och det blir bättre och bättre, nästa säsong då blir det full gas :-)
Nu är han 2,5 år och går finfint har skjutit ett par rådjur för honom och han driver älg och vildsvin dock inte skjutits för honom ännu. Robin det är nog som du skriver, olika beroende på vem du frågar. Men det är ju så med jakthundar även om det är samma ras så presterar hundarna olika beroende på anlag, injagning, dressyr, mm. Blev 4:a av 14 hundar på klubbmästerskapet i Agusa vildsvinshägn vilket jag är jättenöjd med trots sista startnr. Ser fram emot nästa säsong ska bli spännande och se hur han utvecklas, min första Alpländare så har nada erfarenhet av rasen sedan tidigare. Formbewertung Aug 2018 fick han 365 poäng och Bedömning "Exelent"
11 månaders hane import från Slovakien. Verkar lovande viltspårprov har han fixat och just nu är det injagning som pågår bara vi inga andra jägare eller hundar får va med och leka ännu. Vi tar det lugnt och tränar jättemycket sök just nu och det blir bättre och bättre, nästa säsong då blir det full gas :-)
Nu är han 2,5 år och går finfint har skjutit ett par rådjur för honom och han driver älg och vildsvin dock inte skjutits för honom ännu.
Robin det är nog som du skriver, olika beroende på vem du frågar. Men det är ju så med jakthundar även om det är samma ras så presterar hundarna olika beroende på anlag, injagning, dressyr, mm.
Blev 4:a av 14 hundar på klubbmästerskapet i Agusa vildsvinshägn vilket jag är jättenöjd med trots sista startnr. Ser fram emot nästa säsong ska bli spännande och se hur han utvecklas, min första Alpländare så har nada erfarenhet av rasen sedan tidigare.
Formbewertung Aug 2018 fick han 365 poäng och Bedömning "Exelent"
|