2015-07-23 Problem vid in-loggning

Hej,

Jag kan inte logga in från “inloggningssidan” trots att jag har sparat mina uppgifter och har loggat in från den aktuella datorn tidigare. Alla inloggningsuppgifter ligger kvar i fälten, så jag behöver inte fylla i något. Om jag där emot går via det öppna forumet och väljer “logga in” uppe till höger fungerar det. (Med samma sparade uppgifter). Hur kan detta komma sig?

Med vänliga hälsningar
Mats

2015-07-23

Det kanske är så att det är olika lösenord som sparats på de två olika ställena. Det låter dock lite märkligt.

Mitt förslag är att du skriver in användarnamn och lösenord manuellt. Om du glömt lösenordet så finns en hjälplänk i login-rutan.

2015-07-23

Funkade inte... Men, när jag gick in på min profil igen och förnyade lösenordet (angav samma som tidigare), så fungerar det sparade.

Slutet gott, allting gott!

2015-07-25

Hej!
Jag hade samma problem, men löste det genom att klicka på att jag glömt mitt lösen.
Därefter klickade jag på länken i mailet jag fick, och fick upp en sida där jag kunde sätta ett nytt lösen.
På den sidan fösökte jag klistra in mitt gamla bra lösenord, men det verkar inte gå att klippa in lösenord där utan bara skriva in manuellt. Alltså skrev jag in ett kort dåligt lösenord.
Nu hittar jag ingenstans att byta lösenord...

Hilfe bitte!

/Peter

2015-07-25

Hej. Man kan alltid återställa lösenordet genom att klicka på Logga in och sedan på “Glömt e-mail eller lösenord”. Då får man en länk där man kan ange ett nytt lösenord eller ett man har haft förut.

2015-07-26

OK.
Mitt problem att klista in ett lösenord jag har klippt ut från ett annat dokument?
Är det något jag gör fel, eller ska det vara så?

2015-07-27

Jag kan klippa och klistra in ett lösenord, men jag kan inte svara på om det alltid funkar. Kanske att webbläsaren läser in ordet fel av någon anledning. Kanske det finns något blank- eller formattecken med. Jag vet faktiskt inte. Men eftersom det finns en kom ihåg mig funktion så är det inget större problem tror jag.

Show 1 to 7