2015-08-19 Färgmarkering i kalendern

skulle tycka det vore bra om man kan markera kalendern i tre olika färger, röd, gul och grön. Grön som finns idag, gul markering för tex begränsad jakt ex.vis endast åteljakt tillåtet, alltså inget spring av jägare eller hundar i marken. Röd markering = ingen jakt dessa dagar. Blir enklare för alla medlemmar se vilket som gäller på marken. Kan väl inte vara så svårt fixa?

2015-08-20

Hej Bernt. Tack för förslaget. Jag skriver upp det. Men tyvärr tror jag inte vi kommer hinna med det. Vi har cirka 500 förslag till förbättringar av denna typ och listan bara växer, så vi har mycket sällan tid till sådana här förbättringar. Men kalendern borde väl någon gång göras lite mer flexibel.

2015-08-21
Hej Johan. Saknar veckonummer I kalendern.Är det något som är aktuellt att förbättra?
2015-08-23

Jag skriver upp detta med veckonummer. Vi får se om/när det kommer. Tydligen används veckonummer mest i Sverige eller möjligen Norden, men å andra sidan finns de flesta användarna i Sverige ändå.

2015-09-17

Finns möjlighet att byta ut kalendern till en annan tex Google kalender
Google kalender går att dela ut och på så vis kan man få den synkad i sin telefon direkt.

//Göran

2015-09-17

Det går nog om Googles kalender har öppen källkod men det vet jag inte. Men att synka med telefon går att göra ändå. Vi har inte hunnit med det bara. Ligger på listen för många har frågat efter det.

2015-09-17

Ok det är det jag är ute efter

//Göran

Show 1 to 7