2015-08-31 Sticky: [Windows] App till windows phone?

Kommer appen till Windows phone och vilken version kommer i så fall att krävas? Jag vill ogärna byta telefon bara för att få se mina jaktkamrater irra runt i skogen...

/nils

Edited 2015-11-16
2015-08-31

Hej Nils,

Det här har Johan nyligen svarat på i en annan tråd och appen kommer inte att tillverkas till Windows phone, i vart fall inte de närmsta åren.

2015-08-31

Ja precis. Kopierar in svaret här:

Endast 0,69% av trafiken till websidan som går via Windows Mobile. Android och iPhone mobiler (en tablets/iPad) står var och en för cirka 20 gånger mer trafik än Windows Mobile. Vi kan tyvärr aldrig motivera kostnaden för att utveckla en app för Windows Mobile.

2015-08-31

Trist, och lite märkligt.

Hursomhelst, en sökfunktion här i forumet hade hjälpt mig att hitta svaret utan att behöva posta frågan på nytt.

/n

2015-08-31

Jo, vi ska ordna en sökfunktion men det är för mycket annat just nu.

Vad jag vet är det mest stora tjänster som Blocket mm som har Windows-appar. Jag tror Windows marknadsandel på mobiler är runt 1% i Sverige och det verkar inte stiga heller. Jag hittar igen statistik angående Sverige men i världen har Windows 2,7% medan iPhone och Android tillsamman har 97%.
http://www.99mac.se/artikel/6628-android-och-ios-fortsatter-att-dominera-mobilmarknaden

Vi har en begränsat budget och måste satsa på att hålla kvalitet på det vi redan har lanserat, dvs iPhone och Android.

2015-09-01

Jag vet inte om du missförstod mig där, jag var kanske lite otydlig. Jag menade inte att ditt/erat beslut att inte göra en app för Windows phone var märkligt. Jag förstår att det är affärsmässigt. Det jag menade och fortfarande menar är att det är märkligt att Windows phone tycks attrahera så få. Men den diskussionen hör väl inte hemma här riktigt.

Show 1 to 6