2015-09-06 [iPhone+Android] Visning av manuellt inpassade kartor i appen

Om man laddat upp sin karta med jpg+jgw-fil, alltså med en jgw koordinatfil, syns denna karta i appen.

Om man istället laddat upp en karta och passat in den manuellt mot satellitkartan så syns denna karta inte i appen. Dock syns alla pass, symboler och gränser men bakgrunden blir sattellitkartan.

Detta ett komplicerat tekniskt problem som vi ännu inte löst, men vi jobbar på det.

Edited 2015-11-16
2015-09-09

Hej Johan,

Lyckades igår kväll skapa en JGW-fil till vår karta manuellt. Tycker den hamnade bra med.
Är väl inte superkomplicerat att skapa en JGW-fil, får jag tråkigt och tid över kanske jag skriver i ordning en webbtjänst för konvertera kml/kmz till en JGW-fil. (För det är väldigt enkelt i Google Earth att placera dem.) Återkommer i så fall.

I annat fall kan jag maila dig detaljer kring hur denna sätts samman.

//Emil

2015-09-09

Hej Emil. Tack för det. Jag ska kolla med utvecklarna om de behöver hjälp. De har jobbat med detta men har inte gått i mål ännu. Det är högprioriterat för oss att få detta att funka.

2015-10-13

Nu funkar det att “klistra fast” en uppladdad och manuellt inladdad karta så att den syns i appen. Det gör man under Karta > Redigera > Verktyg > Placera karta

2016-10-02

Hej Johan
Kartan syns på iPhone ned tyvärr inte på android.
Går inte att välja egen karta i android

2016-11-28

Hej Christian. Om detta fortfarande är ett problem så klicka på Support så tar vi det den vägen.

2017-12-01

Hej
Lyckats få in en jpg fil via datorn, justerat denna så den passade hyfsat bra in i kartsystemet. Men när jag lyckats få upp denna i appen (android) så följer inte justeringen i rotation/sträckning med. Den ligger kvar på placerad punkt men inte inpassad. Varför?

Show 1 to 7