Respekterar att ni prioriterar och jag tror du har rätt i att mobilkommunikationen drar mer än gps:en, även om det blir än värre tillsammans. Borde dock inte vara något mastodontprojekt så därför tycker jag inte ni ska avfärda förslaget omedelbums utan ta önskemålet på allvar tills vidare även om det inte är prio 1.
Batteriet räcker säkert betydligt längre om man nästan bara har mobilen knapplåst. Men halva vitsen med kartfunktionen är väl att man ska kunna följa drevkarlar och numera även hundar relativt live? Jag och flera passkyttar kollade kanske var 5e minut i helgen. Det dom helt självmant kom fram till i helgen, vilket överrensstämmer med mina tidigare iakttagelser, är att det verkar som att appen drar mer ström om man öppnar den var 5e minut än om man har den öppen konstant. Men även konstant öppen så slukar det (naturligtvis?) batteri. En hundförare som kör mest med astron benämnde batteriförbrukningen som att batteriprocenten “räknar ner”. Man ser ungefär 1% försvinna varje minut. Originalbatteret tar slut på ca 2 timmar om man kollar live (gör den det för Google Maps??).
Förmodligen skulle vi få betydligt bättre batteritid med bättre täckning, eftersom telefonen nu måste aktivera maximal sändareffekt varje gång det ska kommuniceras med servern. Det är därför önskvärt att minimera datatrafiken, vilket ni borde fokusera på framgent. En (delvis provisorisk) del i detta skulle vara att stänga av upptankandet av sin egen position. Kanske behöver den inte heller sändas ut så ofta som var 30sekund?
Ditt förslag om att stänga sv platstjänster har jag ju bollat med dig ett flertal gånger tidigare?! Har testat det och upplever något bättre batteritid då, men problemet är ju att man kastas ut ur appen efter en stunds knapplås! Finns väl inga positioner att bakgrundsuppladda då varpå man ofrivilligt loggas ut ur appen!
Respekterar att ni prioriterar och jag tror du har rätt i att mobilkommunikationen drar mer än gps:en, även om det blir än värre tillsammans. Borde dock inte vara något mastodontprojekt så därför tycker jag inte ni ska avfärda förslaget omedelbums utan ta önskemålet på allvar tills vidare även om det inte är prio 1.
Batteriet räcker säkert betydligt längre om man nästan bara har mobilen knapplåst. Men halva vitsen med kartfunktionen är väl att man ska kunna följa drevkarlar och numera även hundar relativt live? Jag och flera passkyttar kollade kanske var 5e minut i helgen. Det dom helt självmant kom fram till i helgen, vilket överrensstämmer med mina tidigare iakttagelser, är att det verkar som att appen drar mer ström om man öppnar den var 5e minut än om man har den öppen konstant. Men även konstant öppen så slukar det (naturligtvis?) batteri. En hundförare som kör mest med astron benämnde batteriförbrukningen som att batteriprocenten "räknar ner". Man ser ungefär 1% försvinna varje minut. Originalbatteret tar slut på ca 2 timmar om man kollar live (gör den det för Google Maps??).
Förmodligen skulle vi få betydligt bättre batteritid med bättre täckning, eftersom telefonen nu måste aktivera maximal sändareffekt varje gång det ska kommuniceras med servern. Det är därför önskvärt att minimera datatrafiken, vilket ni borde fokusera på framgent. En (delvis provisorisk) del i detta skulle vara att stänga av upptankandet av sin egen position. Kanske behöver den inte heller sändas ut så ofta som var 30sekund?
Ditt förslag om att stänga sv platstjänster har jag ju bollat med dig ett flertal gånger tidigare?! Har testat det och upplever något bättre batteritid då, men problemet är ju att man kastas ut ur appen efter en stunds knapplås! Finns väl inga positioner att bakgrundsuppladda då varpå man ofrivilligt loggas ut ur appen!
|