2015-10-20 [Dog Tracker] Hundsymbolen slutar förflytta sig

Har nu använt pejlen i 2 veckor och allt har fungerat över förväntan, men igår hände nåt och hundsymbolen är kvar i skogen ca 2 km bort fast hunden och pejlen är hemma. Är det någon som vet vad det kan bero på?

Edited 2015-11-16
2015-10-20

Hej Jan,

Kontrollera så att det inte är slut på pengar på telia-kortet. Antagligen är det senaste positionen på hunden som visas och att den inte av någon anledning så som slut på kontantkort, ingen mottagning osv kunnat skicka en ny position.

//Emil

2015-10-20

Tack Emil, tänkte inte på det är ju van med astron. Funkade direkt efter laddning.

Janne

2015-10-20

Ni får gärna fortsätta rapportera i denna tråd om ni observerar problem med pejlens position eller liknande. Ett generellt tips är att klicka på hundsymbolen för att se tidpunkten för dess senaste position, det kan underlätta för envar såväl som för Easyhunt för att ringa in problemen.

2018-08-23

Min har fastnat på samma ställe nu idag, har abonnemang och täckning finns, men den senaste positionen den fick var för 2 timmar sedan, om man ringer till den så går det fram toner en 4-5 stycken sen blir det mobilsvar. Kan jag på någotvis starta om den eller få kontakt med den utan att jag har den i handen? Den sitter fortfarande på hunden

2018-09-14

Hej Alexander.
Det är bättre att du kontaktar supporten på supportknappen så får du svar snabbt. Dessutom kan vi då kolla upp abonnemanget och pejlen lättare.

// Johan

Show 1 to 6