2015-10-23 Sticky: Nytt forum för apparna!

Om ni har problem eller idéer om appen så skriv i detta forum. Våra “super users” Ante och Emil som jagar mycket med appen och vår hundpejl kommer hjälpa oss med att få ordning på problem med appen. Först på tur står att hitta problem med inaktuella positioner. Emil och Ante har fått verktyg att analysera problemen och tar över det mesta av min roll vad gäller app-supporten.

Edited 2015-11-16
2016-02-21

1.Jag tycker att appen i första hand ska vara en hjälp och ett stöd vid jakt. Därför borde den öppna i kartvy och om man vill in i mina sidor så öppnar man den därefter. Som det är nu tenderar den att vara på väg mot att bli ett socialt nätverk i första hand och ett kartstöd i andra hand. nätverka och skriva inlägg mm gör jag hemma vid datorn, inte i skogen.

2.Hur gör jag för att komma tillbaka till satellitvy från vald karta? Borde inte denna valmöjlighet ligga i bläddringsrutan under val av karta? Jag hittar inget sätt att komma ur vald karta om jag önskar att gå tillbaka till satellitkarta. (som för övrigt har blivit riktigt bra i Iphone)

2016-02-22

Hej Håkan

1) Tanken med appen är att den ska stödja det som man vill göra på jakten. Kartan är självklart. Det sociala nätverket är också något många vill ha med sig i mobilen. Om man t.ex. skjuter en fin bock eller bara har en fin utsikt från passet så kanske man vill dela med sig av en bild direkt. Men oavsett hur man använder appen så finns ju kartan där bara ett klick bort. Kanske gör vi en annan navigering i appen när vi får in ännu fler funktioner. Vi borde kanske ha ett menyval istället.

2) Idag visas sattellitvyn överallt och sedan ens uppladdade karta över marken ovanpå. Idag finns det inga valmöjligheter här, men det kanske vi borde ha.

2016-02-24

Hej Johan!
Jag håller med Håkan att det borde vara karläget som ligger först sen är det ju bara ett klick bort
för att komma till det sociala nätverket. Detta använder man ju bara när det inte är jakt om man vill ha en
möjlighet att kunna få se och skjuta något.

2016-04-21

Jag har ställt frågan förut men hittar inte svaret. När kan man flytta passen med android appen?

2016-04-27

Jag har säkert lovat något datum tidigare dumt nog, men nu ser jag att det glider ytterligare i tiden. Jag skulle gissa på oktober men jag vet inte. Det kan bli tidigare eller senare.

Om man vill uppdatera kartan under arbetsdagen genom att gå runt till alla pass får man helt enkelt låna en iPhone.

2016-08-22

Hej,
Kör en Samsung med android version 5.1.1 och kan inte välja min egenuppladdade karta???
Kan bara välja vanlig, terräng eller Hybrid.
Tacksam för snabbt svar

2016-09-01

Hej!
Hur går det med att flytta passen med Android?
Kommer det under september?

2016-09-05

Hej Henrik,

Det kommer en uppdatering för Android-appen nu i september, men den innehåller tyvärr inte “flytta/lägg till pass” funktionen. Vi ska göra vad vi kan för att få med det till nästa uppdatering = oktober.

MVH Ante

2016-09-15

Hej Ante och gänget!
Jag är ju i kontakt med dig Ante väntar på svar?
Vårat problem är att vi ser varandra ett litet tag efter inloggning sen försvinner alla.
Efter varje inloggning så dyker alla passare upp efter ett litet tag så är dom borta.
Nu har vi jagat älg i fyra dagar och mob appen har inte fungerat och det är ganska tyst av er vad händer?
Förra gången var det den 21/8 vid björnjakten premiären, samma sak hände inget funka allt hängde sig.
Likväl är det ungefär lika med hund gps-enheten man ser spåret vid inloggning men sen försvinner det igen,hund ikonen har fryst på ett å samma ställe i fyra dagar. Väntar på svar det är ju några dagar kvar på jakten. Jag har ju pratat vitt å brett väldigt gott om webbsidan mobappen och hundgpsen vore kul och få visa jaktlaget att detta funkar och att det inte är något skit som någon viska till den andre vid en morgon samling. Mvh Tosse

2016-09-17

Hej!
Har samma problem som Tosse. Passarna försvinner efter en liten stund. Hund symbolen har frusit på ett ställe. Hundspåret kommer dock upp. Hundspåret uppdateras dock inte utan man måste logga ut och in igen för att spåret skall uppdateras.
// Patrik

2016-09-19

Hej Tosse och Patrik,

Vi försöker ringa in problemet som är begränsat till Android-appen. Appen har varit densamma sedan oktober 2015 men vi får se vad detta kan bero på.

PS Patrik: Hör gärna av dig till supporten om du har problem någon fler gång, vi kollar bara här på forumet lite sporadiskt. Men diskutera gärna sinsemellan! =)

MVH Ante

2016-10-04

Kom en uppdatering av appen igår för Android, tyvärr var inte den riktiga terrängkartan med,kommer det någon mer uppdatering snart så vi kan få en bättre karta i mobilen?

2016-10-04

Tosse och Patrik: Vi tror/hoppas att vi löst ert problem nu. Kan ni testa med era respektive och återkomma? (Via supportmailen)

2016-10-04

Ami: Terrängkartan var sedan länge planerad till den 1 oktober men tyvärr körde det ihop sig för de som bygger vår app. Nu är det istället en uppdatering till den 1 november som gäller. Mycket trist men det är så det är.

2016-10-19

Hej Ante!
I helgen provade jag appen igen med dogtrackern och det funkade superb.
Den är just nu väldigt driftsäker, jag är mycket nöjd. Bra jobbat där och jaktlaget blev imponerade. Jag kommer nu och sälja in detta system åt 15 jaktlag här uppe i Idre. Vi är ihopslagna och jagar Björn tillsammans på ca:70000 hektar. Det är ju grymt å hänga på dogtrackers på plottarna och ta fram telefonen och sen kör man.
Än en gång mycket nöjd mvh Tosse����

2016-10-19

Hej Tosse,

Vad kul att vi fick till det till slut! Tack för värdefull input och ser fram emot fortsatt gott samarbete. Ju fler Easyhuntare desto mer nytta för användarna och desto bättre system kan vi bygga!

MVH Ante

2016-11-03

Hur ser det ut på Android fronten?

2016-11-03

Hej Henrik,

Vi jobbar för fullt på att komma ikapp med Android. Kan inte säga exakt när de olika delarna kommer, men fokus nu ligger på att Android och iOS ska ha samma funktionalitet. Kan avslöja av vi t ex testar terrängkartan för fullt just nu så ska inte dröja innan det finns till Android.

Med vänliga hälsningar
Emil

Show 1 to 19