Hej!
Easyhunt har lagt till den infon i bruksanvisningen nu.
Du väcker igång pejlen genom att ansluta laddaren till pejlen (laddaren måste ha ström för att “väcka” pejlen). Jag gör såhär: När jaktdagen är slut laddar jag pejlen fullt och SMS:ar därefter SHUTDOWN för att stänga av den. I bilen har jag en cigg-laddare och laddkabel. När det är dags att släppa hunden nästa gång så slår jag igång tändningen, duttar i laddkabeln lite snabbt och sedan är den igång. Sen ladda när man kommer hem/i bilen på väg hem igen och sen stänga av den.
Det finns även fler kommandon som man kan styra pejlen med, men det ligger i dess utvecklingspotential än så länge. Den mest elementära funktionen är dock SHUTDOWN.
/Ante
Hej!
Easyhunt har lagt till den infon i bruksanvisningen nu.
Du väcker igång pejlen genom att ansluta laddaren till pejlen (laddaren måste ha ström för att "väcka" pejlen). Jag gör såhär: När jaktdagen är slut laddar jag pejlen fullt och SMS:ar därefter SHUTDOWN för att stänga av den. I bilen har jag en cigg-laddare och laddkabel. När det är dags att släppa hunden nästa gång så slår jag igång tändningen, duttar i laddkabeln lite snabbt och sedan är den igång. Sen ladda när man kommer hem/i bilen på väg hem igen och sen stänga av den.
Det finns även fler kommandon som man kan styra pejlen med, men det ligger i dess utvecklingspotential än så länge. Den mest elementära funktionen är dock SHUTDOWN.
/Ante
|